جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
معصومه ابتکار همکاری بیشتر نهادهای علمی و آموزشی را برای حفظ محیط زیست خواستار شد

به گزارش شهرداری نیوز، پیام معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در همایش بحران های زیست محیطی ایران که در دانشگاه آزاد گرگان با حضور اساتید، صاحب نظران و دانشجویان برگزار شده بود، توسط دکتر اسماعیل کهرم قرائت شد.

 همچنین در این همایش فیلم مستندی از عملکرد نه ماهه سازمان حفاظت محیط زیست در دولت تدبیر و امید برای حاضران به نمایش درآمد.

متن پیام معاون رئیس جمهور به شرح زیر است:

اساتید و دانشجویان عزیز

از افتخارات دوره یازدهم دولت جمهوری اسلامی این است که در اولین مصوباتش به مسایل محیط زیست پرداخت و در این حوزه از ابتدا برنامه علمی و کارشناسی ارایه کرد. احیای ساختارهای حکمروایی محیط زیست مانند شورای عالی حفاظت محیط زیست در راس برنامه ها قرار گرفت و طی 9 ماهی که از عمر دولت جدید در این عرصه می گذرد گام های مهمی مثل حذف بنزین آلوده از هوای شهرها و تلاش برای احیای تالاب ها برداشته شده است.

 تالاب بین المللی هامون که اینک با بازگشایی آبراهه ها و نیز بارندگی خوب احیاء شده است و از سوی دیگر بهبود فضای فعالیت برای سازمان های مردم نهاد، همچنین گشایش فضای رسانه ای برای طرح مطالبات محیط زیستی از جمله رخدادهای قطعی شمرده می شود که می توانیم از آنها به عنوان گام های تحقق یافته یاد کنیم.

اگر چه تلاش های گسترده دیگری هم صورت گرفته که دریافت نتایج آن زمان بر است، اما  بی شک جهت گیری راهبردی و دانش پایه دولت یازدهم برای بهبود وضع محیط زیست آشکار شده است. در این میان شورای پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست نیز تجدید ساختار شده و آمادگی خود را برای دریافت راه حل های علمی و کاربردی از مراکز دانشگاهی در سطح ملی و استانی اعلام می کند.

توجه دانشگاهها و موسسات علمی کشور به مقوله محیط زیست، برای این سازمان از اهمیت   ویژه ای برخوردار است و برپایی «همایش بحران های زیست محیطی ایران» توسط دانشگاه آزاد اسلامی گرگان می تواند یکی از نمونه های مطلوب این توجه و بیان دغدغه های مشترک باشد.

بنابراین ضمن آرزوی توفیق برای این همایش، امید است راهکارهای علمی و عملی ارایه شده زمینه مناسبی برای همکاری و همراهی با یکدیگر قرار گیرد. همین طور نظر به ظرفیت وسرمایه های عظیم طبیعی استان گرگان امیدوارم نخبگان و اقشار تحصیلکرده گلستانی در حفاظت از آن نقش مفید و کارآمدی را ایفا نمایند..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: