جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
حفظ محیط زیست ضامن توسعه و اشتغال پایدار

به گزارش شهرداری نیوز،معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شرایط دشواری که دولت یازدهم در آن قراردارد ، گفت : دولت علی رغم تمام مشکلات تلاش می کند با برنامه ای منسجم و علمی شاخص های رو به افول گذاشته در دولت گذشته را اصلاح نماید و شرایط  سیاسی  ، فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی کشور را بهبود بخشد و توسعه پایدار مهمترین رکن این حرکت است

ابتکار با ابراز خرسندی از نگاه رییس جمهور به محیط زیست و درک وی از اهمیت حفظ محیط زیست ، افزود: حضور استاندارانی فهیم ، همه جانبه نگر و علاقمند و آگاه از محیط زیست ناشی از حمل درایت رییس دولت تدبیر و امید است .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ارتفاء همزمان شاخص های توسعه ، اقتصاد و محیط زیست را از جمله اولویت های  رییس جمهوری دانست و تصریح کرد : آغاز بکار دولت یازدهم با ارائه برنامه ای کامل برای محیط زیست در راستای همین اولویت است .

وی با ابراز تاسف از ضعف حکمروایی محیط زیست در دولت گذشته ، بسیاری از مشکلات محیط زیست  کشور را از جمله بحران دریاچه ارومیه را ناشی از همین ضعف حکمروایی دانست.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد : هر گاه توسعه بدون ملاحظات و ملازمات زیست محیطی و نادیده گرفتن واقعیات صورت پذیرفت منجر به نابودی محیط زیست شد تصریح کرد : توسعه باید مبتنی بر توسعه پایدار و ظرفیت زیستی منطقه باشد

معاون رییس جمهور با ابراز تاسف از استفاده سه ونیم برابری ظرفیت زیستی کشورابراز امیدواری کرد : با نگاه متفاوت دولت کنونی بتوانیم محیط زیست کشور رابا توسعه پایدار مبتنی بر ظرفیت زیستی حفظ نماییم .

وی آمایش سرزمین را یکی از مباحث بسیار مهم برای حفظ محیط زیست دانست  و تاکید کرد ورود جدی دولت به این مبحث  همراه با تصویب  الزام پروژه های توسعه ای کشور به داشتن ارزیابی زیست محیطی منجر به اصلاح روند اشتباه توسعه در گذشته شود.

ابتکار با بیان اینکه محیط زیست موضوعی را فرابخشی است همراهی کلیه قوا و نهادها و دستگاههای مرتبط را امر ضروری برای گذر از بحران کنونی محیط زیست ایران دانست.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با یاد آوری این موضوع که محیط زیست مانع اشتغال و توسعه نیست تاکید کرد گسترش توسعه پایدار با رعایت الزامات زیست محیطی منجر به اشتغال سبز و اقتصاد سبز در جامعه خواهد شد که این به معنای شکوفایی صنعت ،  اقتصاد و محیط زیست در کنار هم خواهد بود.

معاون رییس جمهور یکی از اولویتهای دولت یازدهم را اقتصاد سبز دانست و تاکید کرد گردشگری طبیعی و درآمدزایی پایدار  در راستای همین نگاه دولت یازدهم است.

وی با بیان اهمیت نقش فرهنگ سازی در تغییر عادات مردم برای حفظ محیط زیست تصریح کرد : سمن ها  ، ائمه جماعات ، شوراهای اسلامی شهر و روستا ، رسانه ها و دانشگاهیان  می توانند در این زمینه نقشی موثر داشته باشند .

بنا براین گزارش مصطفی سالاری استاندار بوشهر نیز با تاکید بر اینکه برنامه های توسعه ای باید بر رکن اساسی حفظ محیط زیست بنا شوند گفت : معیشت و اقتصاد نباید بهانه ای برای تخریب محیط زیست شود .

 سالاری ضمن اشاره به موقعیت  جغرافیایی خاص بوشهرو استقرار بخش عظیمی از صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی در این استان تاکید کرد : نگاه و برنامه ویژه برای محیط زیست در طرحهای توسعه ای می تواند بسیاری از معضلات این استان را حل نماید .

استاندار بوشهر افزود : توان دولتی برای حل معضلات استان کافی نیست و دولت برای حل چالشها نیازمند  همراهی  سازمانهای مردم نهاد ، تشکلهای مردمی ، جوامع محلی با دغدغه های زیست محیطی هستند وی ابراز امیدواری کرد با اختصاص یکی از ساختمانهای بازسازی شده استان به تشکل های زیست محیطی بوشهر خانه سمن های زیست محیطی بوشهر در این استان شکل بگیرد.

 سالاری از رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواست تلاش ویژه ای برای تخصیص اعتبارات خاص در حوزه ریزگردها و تالابها برای استان بوشهر داشته باشد این مقام مسئول همچنین خواستار تلاش برای بازنگری در قانون عدم پرداخت عوارض آلایندگی  توسط  فعالین اقتصادی مناطق ویژه شد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: