جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 آذر 1394     
دو تونل شهری درمرحله انجام مطالعات

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با توجه به اجرای تعداد زیادی از پروژه‌های بزرگ شهری در سال‌های اخیر به منظور توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای کیفیت زندگی در پایتخت و از آنجایی که این پروژه ها بعد از انجام فرایند ساخت، نیازمند تهیه صورت وضعیت‌، تایید و رسیدگی اسناد پروژه‌ها هستند، مدت زمانی لازم است تا از اجرای پروژه بگذرد تا بتوان طلب پیمانکاران را داد.

علیرضا جاوید با بیان اینکه از زمان اجرا و اتمام پروژه تا پرداخت صورت وضعیت ها زمانی سپری می شود، افزود: به همین دلیل مجموعه شهرداری تهران مانند سایر وزارتخانه ها، سازمان ها و ارگان های اجرایی بدهی هایی را به پیمانکاران خواهد داشت. خوشبختانه در سال جاری شورای شهر تهران توجه خوبی را به  پرداخت دیون پیمانکار و معوقات آنان داشته و با تصویب پرداخت وام، ال سی های داخلی و تهاتر با پیمانکاران از یک سو و از سوی دیگر افزایش بودجه نقدی به نسبت بودجه غیرنقدی در مقایسه با سال های گذشته اقداما مطلوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه معاونت مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در این زمینه  ستاد ویژه ای را تشکیل داده است، ادامه داد: این معاونت در تلاش است اولا با استفاده از تجربیات اداره کل حسابرسی شهرداری تهران مطالبات واقعی پیمانکاران را احصاء و طبقه بندی کرده و  در مرحله بعد متناسب با میزان مطالبات، آن دسته از مطالباتی که کوچک است را به صورت نقدی و آن دسته از مطالباتی که حجم زیادی دارد به صورت تهاتر بپردازد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران درحال حاضر این ستاد تشکیل شده است و افق هایی را برای آینده مشخص کرده و فرآیند آن در حال شکل گیری است.

 جاوید در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران شرایط ویژه ای برای پیمانکارانی که در شرایط ویژه و نیاز مالی شدید هستند، در نظر گرفته است، بیان کرد: به نظرمی رسد که معاونت مالی در مواقعی که پیمانکاران دچار اضطرار خاصی می شوند ضوابط و چهارچوب هایی را مشخص کرده است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به بهره برداری از اولین پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه صیاد و ارتش توضیح داد: پروژه پل های تقاطع بزرگراه ارتش با بزرگراه امام علی(ع) و شهید صیادشیرازی از پروژه های اولویت دار امسال و سال آینده است. 10 تقاطع غیر همسطح و پل در این مسیر ساخته خواهد شد که یکی از این تقاطع ها اخیرا به بهره  برداری رسیده و  امیدواریم تا پایان آذرماه پل دوم که در مسیر غرب به شرق این مسیر است به بهره برداری برسد. همچنین  سایر پل ها طبق برنامه زمان بندی تا پایان سال جاری و مابقی آن نیز تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.

معاون شهردار تهران همچنین درباره انجام مطالعات توسعه زیرساخت های شهری به عنوان یکی از طرح های ضروری پایتخت بیان کرد: همانطور که می دانید در شهر تهران در یک دهه اخیر چهار تونل توحید، رسالت، نیایش و امیرکبیر ساخته و به بهره برداری رسیده است. بررسی ها نشان می دهد روند ساخت تونل های شهری خوشبختانه در شهر تهران از نظر کمی و هم از نظر کیفی رضایت بخش است.

جاوید با اشاره به اتمام علمیات عمرانی  تونل شهدای غزه (حکیم) به عنوان پنجمین تونل شهری تاکید کرد: تونل توحید با توجه به اینکه از زیر جنگل چیتگر می گذرد، یونیک و ویژه است و از شاخص های زیست محیطی خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین تونل حکیم از نظر زمان اجرا نیز جزو تونل های خوب شهر تهران به شمار می رود.

جاوید با بیان اینکه در برنامه آینده مدیریت شهری در حال مطالعه در مورد دو تونل دیگر هستیم، توضیح داد: یکی از این تونل ها تونل شهید شوشتری است که در امتداد بزرگراه دولت آباد از آزادگان تا بزرگراه امام رضا(ع) و از آنجا تا بزرگراه شهید یاسینی است اما به دلیل وجود معارضان نظامی و زیست محیطی مانند جنگل سرخه حصار که یک منطقه حفاظت شده است؛ در حال بررسی است. دومین تونل هم تونل شهیدصیاد شیرازی است که از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان  به طول 10 کیلومتر به صورت دو طبقه است که در حال طراحی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: