جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
تفاوت رانندگان فردا با ماشین سواران امروزه

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،جوانان امروزی در مقایسه با نسل قبل خود کمتر رانندگی می کنند،تحقیقاتی که اخیرا انجام شده نشان می دهد آن ها در گرفتن گواهی نامه رانندگی تعلل می کنند.

محققان نظریه های مختلفی را در مورد این تفاوت نسلی ارائه می کند:آیا آنها ترجیح می دهند که به جای گذراندن وقت در ماشین پشت صفحات کامپیوتر خود بنشینند؟آیا امروزه جوانان از عهده هزینه وسایل موتوری و سوخت آنها بر نمی آید؟آیا آن ها امروزه کمتر درگیر مسائل مالکیت هستند و بیشتر به شراکت فکر می کنند؟

آیا جوانان امروز از نسل قبلی خود بیشتر در فکر مسائل زیست محیطی هستند؟یا آن ها فقط می خواهند در ترافیک های سنگین گیر نکنند؟آیا آن ها منتظر تکنولوژی هستند که به طور کلی حمل و نقل را متحول سازد؟

علیرغم توضیحات بالا،روش های جدید در زمینه حرکت، در حال تغییر مسیر حرکت مصرف انرژی در جهان صنعتی امروز است.اگر ملت ها بدانند که چه چیزی تغییرات را بهتر هدایت می کند،شاید بتوانند در جایی که مصرف انرژی حمل و نقل رو به افزایش است،تاثیرات بیشتری را در زمینه روند توسعه بگذارند.

فکر می کنید برای جوانان امروز مهمترین اختراع در زمینه حرکت برای شکل دادن حمل ونقل در آینده چیست؟

وسائل سوختی کارآمد تر

کارخانه های تولیدی ماشین به دنبال راهکارهایی برای کاهش مصرف سوخت محصولات خود هستند.به طور مثال در آمریکا  به نسبت سال1979،یک خودروی جدید به طور متوسط  50درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می کند و این مقدار در آینده روال صعودی خواهد داشت.

حمل و نقل جمعی کارآمد تر و گسترده تر

بر طبق اظهارات آژانس بین المللی انرژی ،بزرگراهها در بعضی کشورها گاهی حتی به 6 باند هم می رسند.شهرهای جهان دنبال راهکارهایی برای بهبود وضعیت اتوبوس های تندرو،مسیرهای ریلی و ماشین های برقی هستند.

اشتراک در ماشین مورد استفاده

همانطور که درخواست حمل و نقل های گروهی و به اشتراک گذاشتن خودرو در دنیا افزایش می یابد،مقوله مالکیت یک خودرو شخصی  دیگر طرفداران سابق را ندارد.

خودران های بدون راننده و راهکارهای پیشرفته حرکتی

در آینده می توانیم شاهد اختراعات حمل و نقلی باشیم که هنوز عملی به نظر نمی رسد:ماشین های خودران که کارآمد تر از ماشین های معمول عمل می کنند که توسط انسان هدایت می شود.مانند ماشین هایی که توسط کارخانه تسلا ساخته می شود.

دوچرخه ها و موتورهای برقی

همانطور که شهرها برنامه های اشتراک دوچرخه را استفاده می کنند و برنامه ریزان شهری در پی توسعه مسیرهای دوچرخه سواری هستند،این شکل از حمل و نقل می تواند پرطرفدار تر  از مسیرهای پر ترافیک و جستجو برای فضای پارکینگ در مناطق شهری بزرگ دنیاباشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: