جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
بیماری روانی بزرگ

سرویس اجتماعی «فردا»: چرا بیماری روانی گروه های وحشت وفرقه های "غرب ساخته" توسط روانپزشکان وروان شناسان بخصوص انجمن روانپزشکان امریکا نادیده گرفته می شود؟

روان شناسان و روانپزشکان برای تشخیص های روانی خود، شاخصی به نام "نظام طبقه بندی بیماریهای روانی(DSM)" دارند که درهرچندسال توسط انجمن روانپزشکان امریکا(مرکب از روانپزشکان امریکایی وبعضی روانپزشکان به نام دنیا) به روز می شود و نوع ارتقا یافته آن منتشر می شود. این شاخص، بسیار دقیق و ریز، تمامی اختلالهای روانی را طبقه بندی  و شاخص های ریز و مولفه های تشخیص افتراقی را به دقت بیان می کند. این حرکت علمی یعنی انتشار نسخه جدید طبقه بندی بیماریهای روانی، نتیجه پژوهش های  بسیار زیادی است که توسط روان شناسان و روانپرشکان،  بین دو  تجدیدنظر انجام می پذیرد. به عبارت دیگر، کوچکترین نشانگان وسندرم روانی از زیر دست آنان رد نمی شود ودرباره آن پژوهش های بسیار زیادی سامان می یابد.
دنیای عجیبی است! .

      وقتی کوچکترین نشانه های روانی،  فرصتی را برای پژوهشهای بی شمارِ روان شناختی به خود اختصاص می دهد؛ چگونه وحشی گری های تروریستی که توسط گروهکهای "غرب ساخته" درگوشه وکنار دنیا انجام می شود، از چشم روانپزشکان بخصوص  "انجمن روانپزشکی امریکا" دور مانده است. این مایه تاثر وغصه است که سیاست امپریالیستی غرب، اینگونه بر علم، سایه انداخته است؛ به گونه ای که این همه نشانه های بزرگ بیماری روانی را که در "سازندگان ومشوقان گروه ها و فرقه های وحشت" وجود دارد، دیده نمی شود.

      من به عنوان یک روان شناس، از تغافل بزرگ روانپزشکان وروان شناسان وندیدن نشانه های بزرگ بیماری روانی در سیاستمداران غربی، شرمنده هستم




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: