جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 آذر 1394     
غرب، دچار تناقض است

جمهوری اسلامی: لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه دیروز در مصاحبه‌ای رادیوئی گفت فرانسه مصمم به مبارزه علیه داعش تا نابودی این گروه تروریستی است و حتی ارتش سوریه هم می‌تواند در این جنگ شرکت داشته باشد.
 
با توجه اینکه هنوز دولت فرانسه بر موضع غیرمنطقی خود مبنی بر لزوم کناره‌گیری بشار اسد از قدرت پافشاری می‌کند، این جمله وزیر خارجه این کشور که می‌گوید ارتش سوریه هم می‌تواند در جنگ علیه داعش شرکت داشته باشد، برای ناظران سیاسی غیرقابل درک است. شاید به همین دلیل بود که چند ساعت بعد از مصاحبه لوران فابیوس، مقامات فرانسوی تلاش کردند بخش مربوط به حضور ارتش سوریه در جنگ علیه داعش را تصحیح کنند و بگویند منظور وی این بود که بعد از کنار رفتن بشار اسد، ارتش سوریه می‌تواند در جنگ علیه داعش حضور یابد!
 
این تناقض آشکار، اختصاص به دولت فرانسه ندارد بلکه به کل جهان غرب مربوط می‌شود. آمریکا و کشورهای اروپائی هنوز تکلیف خود را با این موضوع که بشار اسد بخشی از راه‌حل بحران سوریه است یا بخشی از خود بحران، روشن نکرده‌اند. آنها اکنون فهمیده‌اند که ارزیابی‌شان از وضعیت سوریه غلط بوده و ناچارند بپذیرند که بحران این کشور راه‌حل نظامی ندارد و ادامه وضعیت کنونی، به کشیده شدن آتش تروریسم تا قلب اروپا و آمریکا منجر خواهد شد.
 
با اینحال، سران آمریکا و اروپا علیرغم شعارهائی که علیه تروریسم می‌دهند، هیچ اراده‌ای برای مبارزه جدی با تروریسم و از جمله گروه تروریستی داعش ندارند. ارتش سوریه حدود 5 سال است که با تروریست‌ها می‌جنگد و تازه حالا وزیر خارجه فرانسه از خواب بیدار شده و می‌گوید ارتش سوریه هم می‌تواند در این جنگ حضور یابد!
 
این، نشان دهنده عدم صداقت دولتمردان غربی است و تا زمانی که این عدم صداقت ادامه داشته باشد، بی‌ارادگی در برابر تروریسم و برخورد دوگانه با آن نیز ادامه خواهد داشت. نتیجه این برخورد دوگانه چیزی غیر از بی‌اعتمادی روزافزون ملت‌ها به دولت‌های غربی و هرچه سست‌تر شدن بنیان‌های حکومتی کشورهای غربی نخواهد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: