جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 آذر 1394     
برای سرمایه گذاران خارجی در حوزه پسماند امتیاز قائل می شویم

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با بیان اینکه پسماند را می توان به عنوان ثروت نگاه کرد، گفت: سیاست ما این است که برای شرکت ها و برندهای خارجی که با آورن سرمایه بخواهند بخشی از تولید خود در حوزه صنایع مرتبط با پسماند را اینجا انجام دهند، امتیازاتی قائل شویم.

حسین جعفری با تاکید بر اینکه اگر در بخش پسماند کمک دولت را داشته باشیم، حتما می توان از آن به عنوان ثروت و سرمایه نگاه کرد و در غیر اینصورت امکان استفاده مطلوب وجود ندارد، افزود: کارخانه های زباله سوز در همه جای دنیا بورس دارند و از نظر تجاری بسیار به صرفه هستند. در ایران نیز استقبال خوبی از بورس پسماند و کارخانه های زباله سوز صورت گرفته و می توان امیدوار بود که دولت برق تولیدی این کارخانه ها را خریداری کند.

به گفته وی این درحالی است که دولت می تواند با تلاش بیشتر و افزایش قیمت نسبت به وضعیت فعلی، امکان و زمینه سرمایه گذاری خارجی در ایران را فراهم آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه تولید کارخانه های زباله سوز، سرمایه گذاری مناسبی از سوی کشورهای دیگر صورت گرفته و اظهار کرد: کشورهایی از جمله آمریکا، فرانسه، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، هلند، چین و... در زمینه تولید برق و استفاده از صنعت بازیافت موفق عمل کرده اند.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در ادامه تصریح کرد: سیاستی که ما در پیش گرفته ایم، قائل شدن امتیاز برای سرمایه گذاران و شرکت ها و برندهایی است که علاقمند باشند بخشی از نیازهای خود در حوزه صنایع مرتبط با پسماند را در ایران تولید کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: