جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 آذر 1394     
سند ملی دیابت رونمایی شد

 فارس: صبح امروز با حضور وزرای بهداشت کشورهای بولیوی، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ارمنستان، روسیه و وزیر بهداشت کشورمان از سند ملی دیابت رونمایی شد.

در ابتدای مراسم رونمایی محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در سخنانی ضمن اعلام خبر ابتلای 400 میلیون نفر در دنیا به دیابت گفت: سالانه 38 میلیون نفر جان خود را به علت بیماری‌های غیرواگیر از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز سه چهارم بار بیماری‌ها و 80 درصد مرگ‌ها بر اثر بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد و گذشت زمان و تغییر الگوی زندگی موجب شده تا بیماری‌های غیرواگیر نقش بیشتری ایفا کند.

لاریجانی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و آسم در راس بیماری‌های غیر واگیر هستند گفت: این موارد سبب  می‌شود تا ما توجه ویژه‌ای به بخشی از بیماری‌های غیر واگیر که نسبت به آن مسئولیت داریم داشته باشیم و برای کنترل آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه 400 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند گفت: این بیماری رشد روز افزودن دارد و مرگ‌های بر اثر آن نیز در حال افزایش است که متاسفانه ایران نیز یکی از کشورهایی است که با این مشکل روبرو است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران را جز کشورهایی دانست که شیوع بالای دیابت در آنها وجود دارد و گفت: در این میان استان‌های شمالی و مرکزی دارای ریسک بالاتری هستند.

وی تاکید کرد: دیابت 300 هزار سال عمر مفید ایرانیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما متاسف هستیم که بیماری‌های غیرواگیر را در طی 10 سال آینده کنترل کرده و مانع افزایش دیابت و چاقی شویم.

به گفته لاریجانی رئیس جمهور، وزرا و همه‌ مسئولان متعهد شدند که برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز برنامه عملیاتی ملی را برای پیشگیری از دیابت رونمایی می‌کنیم که شامل خدمات بالینی، آموزش، افزایش پوشش بیمه‌ای و نظام ملی ثبت بیماری دیابت می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: