جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 آذر 1394     
روند رو به رشد سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروها

به گزارش گروه حمل ونقل پاک شهرداری نیوز، ، مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت :  درحال حاضر میزان مراجعه شهروندان تهران برای معاینه فنی خودروها متعادل است .

ولی الله آذروش در گفتگو باخبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : در حال حاضر روزانه 1100دستگاه خودرو به مراکز مراجعه می نمایند و شهر تهران دارای 40 خط معاینه فنی خودرهای سبک در  14 مرکز می باشد و روزانه ظرفیت پذیرش 6000 دستگاه خودرو را در یک شیفت کاری دارد.

وی تصریح کرد : طبق مصوبه آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو که در 10 دیماه 1393 به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده،جهت انجام اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت سیستماتیک و نرم افزاری توسط پلیس ،وزارت کشور مکلف گردیده در مدت شش ماه نسبت به راه اندازی سامانه ملی معاینه فنی جهت اتصال به دیتا بانک پلیس اقدام نماید. در حال حاضر نیز برنامه نویسی این نرم افزار در مراحل پایانی است و بزودی کلیه مراکز در سطح کشور از این سامانه استفاده خواهند کرد.بنا بر اعلام وزارت کشور  از 438 مرکزمعاینه فنی در سطح کشور 398 مرکز به سامانه ملی وصل شده است و نتایج آزمون به صورت سیستماتیک وارد سامانه می شود و هیچ خودرویی بدون حضور فیزیکی نمی تواند گواهی معاینه فنی دریافت کند .

آذروش با بیان مزایای سیستم جدید مکانیزه معاینه فنی خودروها گفت : این سامانه ملی براساس مصوبه بایستی به صورت کاملا متمرکز و بر خط، برای ثبت مشخصات و اطلاعات آزمایشهای فنی و صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری و با بهره مندی از زیرساختهای الکترونیکی بوده و قابل اتصال به دیتا سنتر پلیس راهنمایی رانندگی و پلیس انتظامی باشد. 

وی افزود : قطعا با استقرار سامانه در کلیه مراکز سطح کشور این دغدغه پلیس که تعدادی مراکز سطح کشور با تساهل و یا احیانا بدون حضور خودرو معاینه صادر می کنند برطرف خواهد شد و پلیس می تواند به تکلیف قانونی خود که به تصویب هیات محترم دولت در خصوص اعمال قانون جریمه به صورت نرم افزاری رسیده ،اقدام نماید. پس از استقرار این نرم افزار در مراکز و برقراری اطلاعات مراکز و پلیس ثبت تخلفات و اعمال قانون به صورت کاملا نرم افزاری بوده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی پلیس نخواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: