جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 آذر 1394     
ماجرای کی‌روش و انتخاب دروازه‌بان‌هایش

مهر: درحالیکه کی‌روش  در میان  فشارها برای دعوت از مهدی رحمتی نیاز به نمایش خوبی از دروازه‌بان‌های تیم ملی دارد، این اتفاق به صورت معکوس رخ داده و دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران پی در پی اشتباه می‌کنند.

از رحمتی تا رحمان
در میانه راه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، وقتی کی‌روش رحمتی را کنار گذاشت، رحمان‌ احمدی چنان قفلی بر دروازه تیم ملی ایران  در سئول زد که برخی  بر این باور شدند که رحمان از رحمتی بهتر بوده و اگر او نبود در آن هفت دقیقه پایانی بازی کره جنوبی حتما قفل دروازه ایران را باز می‌کرد.

همان حماسه رحمان  احمدی و البته یکی دو اشتباهی که رحمتی در بازی‌های قبلی داشت، موجب شد تا مدت ها کسی با کی‌روش کاری نداشته باشد و هیچکس حتی به رحمتی فکر هم نکند.

دانیال داوری
با این وجود اما ماجرای کی‌روش و داستان دروازه بان‌ها به همین جا ختم نشد چون به دلیلی نامعلوم کی‌روش رحمان احمدی را هم از تیم ملی کنار گذاشت و از دانیال داوری استفاده کرد. دانیال اما به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرد او مدام اشتباه می‌کرد چه در ایران و چه در اروپا.

اشتباهات این دروازه‌بان دورگه منجر به حذف او از تیم ملی ایران شد، تا پس از آن حقیقی دروازه‌بان تیم ملی ایران شود.

حقیقی
این انتخاب کی‌روش بیشتر از انتخاب‌های قبلی دوام آورد. با این حال حقیقی هرگز در حد و اندازه‌های یک منجی نبود، او کمتر از دانیال داوری اشتباه کرد اما هرگز هم منجی نشد.

حقیقی در استرالیا و در مسابقه پنالتی‌ها تا توانست گل دریافت کرد و حتی یکی از توپ‌ها را هم نتوانست مهار کند، اگرچه در ضیافت پنالتی‌ها کسی دروازه‌بان را مقصر اصلی نمی‌داند اما حقیقی حتی یک توپ را هم در جهت درست نرفت تا امیدی به خلق حماسه وجود نداشته باشد.

پس از دو اشتباه پی درپی توسط حقیقی در دیدارهای ژاپن و ترکمنستان و نهایتا عدم صدور ویزا برای گوام، بیرانوند درون قفس توری تیم ملی ایران در جزیره اسرار آمیز ایستاد تا تغییرات در درون دروازه ایران بر خلاف قانون ننوشته‌ای که می‌گوید کمترین تغییر باید در درون دروازه باشد، همچنان ادامه پیدا کند.

بیرانوند
بیرانوند را شاید از منظر اصولی بدترین انتخاب  کی روش باید دانست چرا که این دروازه بان در تیم خودش هم دوام نیاورده و نظم نداشته است. او حتی در اردوی تیم ملی هم با سوشا مکانی درگیری داشت  تا با وجود سخت گیری های کی‌روش از این انتخاب و انتخاب سوشا مکانی به عنوان یکی از دروازه‌بان های تیم ملی، کارشناسان تعجب کنند.

نکته اینجا بود که این انتخاب کی‌روش هم غلط از آب درآمد و بیرانوند درحالی که تعویض‌های کی روش به پایان رسیده بود اخراج شد آنهم در لحظه‌ای که هیچ اتفاق خاصی قرار نبود رخ دهد و نهایتا یک گل از گوام دریافت می‌کردیم.

در واقع باید گفت کی‌روش هر چقدر در دیگر پست‌ها خوب بازیکن انتخاب می کند، در بحث انتخاب دروازه بان ناتوان نشان داده و تقریبا همه انتخاب‌هایش غلط بوده و با آنها که اندکی بهتر از دیگر دروازه بان ها بوده اند نیز به مشکل برخورد کرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: