جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
راه‌اندازی قطار شهری سه شهر بزرگ کشور

 به گزارش شهرداری نیوز،معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزرات کشور از راه‌اندازی قطار شهری در سه شهر بزرگ کشور تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده خبر داد. 

هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در نشست با شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهرهای 22گانه خراسان شمالی اظهار کرد: بالا بودن نیروها در شهرداری‌ها یک معضل جدی بوده و بودجه‌هایی که بایستی صرف عمران و آبادانی و اجرای طرح‌ها بشود، صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود. 

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: مشکلات این حوزه بایستی به درستی بررسی و برای رفع آنها اهتمام شود. 

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای طرح مدیریت شهری گفت: مدیریت یک‌پارچه شهری رضایتمندی مردم را به دنبال دارد. 

خندان‌دل هم‌پوشانی و تعامل دستگاه در طرح مدیریت شهری را برشمرد و بیان داشت: اجرای این طرح به نفع دستگاه‌های خدمات رسان و مردم است. 

وی رضایتمندی مردم در شهرها را یک مؤلفه مهم در توسعه شهر و عمران و آبادانی برشمرد و افزود: قطعاً بزرگ‌ترین سرمایه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی حسن اعتماد مردم است که نبایستی از آن غفلت شود. 

معاون عمرانی وزیر کشور، مشارکت مردم در امور شهری را خواستار شد و گفت: مشارکت دادن مردم در این عرصه منافع و برکات خوبی را برای شهرها به دنبال دارد. 

وی در ادامه به معضل حاشیه‌نشینی در شهرها اشاره کرد و یادآور شد: این معضل اکنون گریبان‌گیر اکثر شهرهای کشور شده است. 

خندان‌دل با یادآوری اینکه حاشیه‌نشینی معضلات مختلفی را به دنبال دارد تصریح کرد: اکثر حاشیه‌نشینی محصول مهاجرت مردم از روستاها به حواشی شهرها بوده که باعث ایجاد ناامنی‌های و معضلات اجتماعی شده است. 

وی گفت: برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی بایستی برنامه‌ریزی شود تا بیش از این حاشیه‌نشینی گسترش نیابد. 

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین از بررسی طرحی در کمیسیون اجتماعی دولت در همین هفته خبر داد که با بررسی و تصویب آن وضعیت شغلی شهردارانی که از سایر دستگاه‌ها به شهرداری‌ها مأمور می‌شوند با در نظر گرفتن حقوق و مزایای مناسب، مشخص و مشکلات موجود حل می‌شود. 

وی گفت: این طرح در معاونت توسعه منابع انسانی وزارت هم مطرح شد که مورد بررسی قرار گرفته است. 

خندان دل همچنین از برنامه کمک وزارت کشور به شهرداری‌های با جمعیت زیر 50هزار نفر در قالب ماشین آلات و قیر خبر داد. 

وی با یادآوری اینکه این طرح وزارت کشور در ابتدا برای شهرهای زیر 100هزار نفر جمعیت بود افزود: با این همه به خاطر مخالفت مجلس این طرح به شهرهای با دارا بودن جمعیت کم‌تر از 50هزار نفر جمعیت تعلق می‌گیرد. 

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: به همین منظور شهرداری‌های شهرهای کم‌تر از 50هزار نفر برای دریافت قیر با سهمیه دولت به کارخانجات تولید قیر، برای اجرای طرح‌های آسفالت معابر معرفی می‌شوند. 

وی همچنین اولویت واگذاری ماشین آلات به این شهرداری‌ها را خودروهایی خدماتی چون آتش‌نشانی و حمل زباله اعلام کرد. 

معاون وزیر کشور همچنین برای دو برابر شدن کمک‌های دولت به شهرداری‌های استان خراسان شمالی در سال 93 نسبت به سال گذشته قول مساعد داد. 

وی گفت: به هر میزان که در سال گذشته به شهرداری‌های خراسان شمالی کمک شده باشد دو برابر آن امسال به شهرداری‌های خراسان شمالی کمک خواهد شد. 

خندان دل همچنین نسبت به بررسی، پیگیری و همچنین تأمین قیر برای اجرای طرح‌های آسفالت مرکز خراسان شمالی قول مساعد داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: