جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 آبان 1394     
اکتبر و نوامبر خونبارترین ماه‌های سال 2015

ایسنا:    اما برجسته‌ترین حملات داعش انفجارها و حملات در کشورهای دیگری جز آن کشورهایی است که در آنها فعالیت می‌کند، همچون ترکیه، تونس، لبنان، مصر و فرانسه، که این حملات نیز به کشته شدن صدها تن از تابعیت‌های مختلف انجامیده است.
 
آغاز عملیات مسلحانه داعش در سال جاری میلادی در ماه ژانویه بود که در هفتم این ماه حمله مسلحانه‌ای به روزنامه شارلی ابدو صورت گرفت، اما عاملان این حمله که به کشته شدن 12 تن انجامید، اعلام کردند که با تشکیلات القاعده در یمن ارتباط دارند، اما دو روز بعد حمله‌ای به سوپر مارکت رخ داد که در آن چهار تن کشته شدند و عامل این حمله اعلام کرد که حامی داعش است و با این گروه ارتباط دارد.
 
در 18 مارس، دست کم دو فرد مسلح به موزه باردو در پایتخت تونس حمله کردند که به کشته شدن 21 تن انجامید که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
 
در 26 ژوئن، 38 تن که بیشتر آنها از گردشگران انگلیسی بودند، در حمله یک شخص به یک تفرجگاه در سوسه در تونس کشته شدند.
 
در بیستم ژوئیه، یک شخص خود را در میان جمعی از تظاهرکنندگان در شهر سوروچ در نزدیکی مرزهای ترکیه با سوریه منفجر کرد که به کشته شدن 32 تن انجامید.
 
ماه اکتبر خونین‌ترین و خشونت آمیزترین ماه در حملات داعش بود، که خارج از مناطق تحت تصرف این گروه صورت گرفت، چرا که در دهم ماه اکتبر دو انفجار انتحاری در آنکارا صورت گرفت که به کشته شدن 102 تن انجامید.
 
در پایان این ماه، هواپیمای روسی در آسمان شبه جزیره سیناء کمی پس از بلند شدن از فرودگاه شرم الشیخ منفجر شد که در این هواپیما 224 سرنشین حضور داشتند و داعش مسئولیت سرنگون کردن این هواپیما را برعهده گرفت.
 
همچنین ماه نوامبر از خونبارترین ماه‌ها در حملات خارجی داعش بوده است، چرا که در 12 نوامبر، دو حمله انتحاری با فاصله زمانی اندکی در ضاحیه جنوبی بیروت که مرکز حزب الله است، رخ داد و این دو حمله که داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفت، دست کم به کشته شدن 43 تن انجامیدند.
 
شکی نیست که شدیدترین حمله در ماه نوامبر در پاریس رخ داد که در جریان آن داعش در سیزدهم این ماه دست به چند حمله همزمان زد که به کشته شدن 132 تن انجامید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: