جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
خیابانهای دوطرفه راه حلی برای کاهش مشکلات ساکنان مرکز شهر

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،خیابان های یک طرفه چند لاین در آمریکا معظل بزرگی برای ساکنانشان هستند. تحقیقاتی که جان گیلدربوم به تازگی  در این زمینه انجام داده و در کنفرانس بین المللی زیست پذیری منتشر کرده است نشان می دهد که تغییر کاربری این خیابانها به خیابان های دوطرفه فواید زیادی برای روان سازی ترافیک به همراه دارد.

کاهش سرعت خودرو ها و تشویق مردم به پیاده روی و دوچرخه سواری ، آرامسازی خیابانهای مسکونی از فواید اجرای این طرح است و فضای زندگی را برای ساکنین آن آرامتر و لذت بخش ترو  امن تر می کند. همچنین تحقیقات دانشجویان دانشگاه لوییس وایل به همراه این پروفسور بر این طرح نتایج چشمگیری را به همراه داشت که از جمله آن می توان به کاهش جرایم و خشونت و افزایش شان و ارزش محله، درآمدهای شغلی و مالیاتی اشاره کرد.

بر اساس تحقیقات به دست آمده از دانشگاه لوییس وایل در بازه زمانی سال 2008 تا 2013 روی دوتا از خیابانهای واشنگتن به نام های بروک و فرست ( Brook and First ) و همچنین بر اساس گزارشات پلیس پس از تغییر کاربری این دو خیابان، جرم و جنایت های خیابانی 23 درصد کاهش یافته است. با اینکه دزدی در اطراف یک سوم خیابانهای یک طرفه  36 درصد افزایش داشته است اما  همزمان در این دو خیابان  42 درصد کاهش پیدا کرده است.

 خیابان های بروک و فرست بعد از تغییر کاربری از هر لحاظ مکانهای بهتری شدند. به خصوی از زمانی که خطوط هوشمند دوچرخه سواری را در این خیابانها راه اندازی کرده اند. ترافیک روانی که در این دو خیابان به وجود آمده یکی از بهترین نتایج اجرای این طرح است که رضایت ساکنان این خیابانها را به همراه داشته است.

پروفسور جان گیلدربوم در سال 2013 مدال ریاست جمهوری و  جایزه دانشکده برگزیده را برای تحقیق در دانشگاه لوییس وایل دریافت کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: