جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 آبان 1394     
عکس یادگاری سورنا و سورنا !

خبرآنلاین: دكتر سورنا ستاری در آیین رونمایی نسل 3 از ربات انسان‌نمای سورنا، با بیان این که طی دوره کنونی فعالیت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، فرهنگ‌سازی و ترویج ارزش گذاری به سرمایه انسانی جوان اهتمام کرده است، عنوان کرد: تلاش کردیم که این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم و کاری کنیم که جامعه نیروی انسانی جوان و متخصص را به مثابه یک سرمایه ارزشمند در نظر بگیرد. زیرا آن‌چه که موجب اقتدار و مطرح شدن کشورمان در عرصه جهانی می‌شود، اقتدار برآمده از سرمایه انسانی است.

عکس یادگاری سورنا و سورنا !

ستاری با اشاره به جایگاه جهانی پنجم کشورمان در تربیت نیروی انسانی متخصص فنی و مهندسی، بار دیگر به ظرفیت 30 میلیونی جمعیت جوان کشورمان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های کاربردی و فناورانه که با راهبرد و هدفی معین تعریف می‌شوند، در صورتی که بر اساس ساز و کار صحیح و بر مبنای دانش و توانمندی نیروی انسانی جوان کشورمان تعریف شوند، مانند همین ربات سورنا، می‌توانند مجموعه‌ای از فناوری‌ها باشند که هر کدام موجب تحولی عظیم در جامعه می‌شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان ضمن اعلام حمایت این بنیاد از استادان، نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی، بر ضرورت حمایت از این افراد تاکید کرد و گفت: یکی از موارد ضروری برای اصلاح، توجه بر سرمایه گذاری صحیح بر روی استادان، متخصصان، گروه‌ها و مراکز تخصصی است. متاسفانه به طور ویژه از آنان حمایت نمی‌کنیم. مراکز نخبه پرور ضمن آنکه باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند، لازم است تلاش بیشتری در راستای حمایت از سرمایه‌های ارزشمند متخصص کشور داشته باشد.

ستاری متخصصان هموطن ساکن خارج از کشور را دیگر سرمایه ارزشمند بالقوه کشورمان خواند و با اشاره به ساز و کارهای فراهم شده در معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برای حمایت از این افراد گفت: نیاز است با حمایت از استادان برجسته، به توسعه و حفظ سرمایه انسانی و نگهداشت آن در ایران بپردازیم.

وی ضمن تاکید بر آغاز اصلاح فرهنگ پیشین دانشگاه‌ها از آموزش محوری صرف و ایجاد فضای کارآفرینی، گفت: این نگرش که صرفا وظیفه دانشگاه تدریس نیست، به دولت متکی نیست و باید بخش قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش فناوری و قراردادهای ارتباط با صنعت تامین کند، باید در سطح جامعه، فرهنگ‌سازی و ترویج و تثبیت شود. دولت نیز باید در شکل گیری این فرهنگ کمک کند.

همچنین در این مراسم ستاری از آغاز حمایت معاونت علمی از پروژه سورنای نسل 4 خبر داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: