جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
سیاست اصلی سازمان مدیریت پسماند کاهش حداکثری تولید پسماند و افزایش بازیافت مواد و تولید انرژی است

به گزارش شهرداری نیوز، مهندس شهرام فیروزی مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : این سازمان در حال حاضر تفکیک در مبدا ، پردازش و بازیافت مواد و تولید انرژی را در صدر برنامه ریزی و سیاست های آینده خود قرار داده است .

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با نگاهی جامع در کل چرخه مدیریتی خود دو دیدگاه اصلی ،کاهش حداکثری تولید پسماند و افزایش بازیافت مواد و تولید انرژی از آن را پیگیری می کند. در همین زمینه هم ، به لحاظ فرهنگی و آموزشی برای بخشهای درون و بیرون سازمان و نیز به لحاظ فراهم آوری امکانات خدمات رسانی به شهروندان در دو زمینه کاهش تولید پسماند وبازیافت و هم به لحاظ امکانات پردازش و بازیافت کار خود را دنبال می کند.

مشاور مدیر عامل در امور فرهنگی سازمان مدیریت پسماند درباره وظایف این سازمان در زمینه فرهنگ سازی در سطح جامعه گفت : سازمان مدیریت پسماند با برگزاری جشنواره و مسابقاتی در راستای اعمال سیاستهای تشویقی برای شهروندان و نیز طرح تفکیک از مبدا اقدامات خود را در زمینه فرهنگی پیگیری کرده و از گروههایی که در زمینه آموزش و فرهنگ سازی شهروندان فعال هستند برای آموزش و تشویق شهروندان یاری گرفته است .همچنین توزیع مخازن در شهرک ها و مجتمع های مسکونی و آموزش مجدد در جهت ارتقاء مشارکت شهروندان در اجرای طرح تفکیک زباله خشک از تر در مبدا ، از برنامه های فرهنگی در دستور کار این سازمان است.

فیروزی ضمن اشاره به فعالیت های این سازمان از سال 1377 که با آموزش چهره به چهره آغاز شدگفت : این سازمان تاکنون با برگزاری کارگاهها و نصب بنرهای آموزشی در سطح شهر و توزیع لوازم التحریر ، سی دی بروشور و کتابهایی با مفاهیم مدیریت پسماند در میان شهروندان همچنین توزیع مخازن ویژه پسماند خشک در شهرکها و مجتمع های مسکونی و تجاری رسالت خویش را به نحو شایسته ای به انجام رسانده است . وی ضمن اشاره به ضمانت های اجرایی که این سازمان در بحث مدیریت پسماند در اختیار دارد افزود : اعمال جرائم برای پیمانکاران جمع آوری پسماند خشک ، استفاده از ظرفیت های قانونی مدیریت پسماند برای برخورد با متخلفان  استفاده از قانون شهرداریها و قانون مجازات اسلامی از ظرفیت هایی است که سازمان واردات بازیافت مناطق  می توانند از آن استفاده کنند. ضمن اینکه عملی شدن تمام این اهداف نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر میان ارگانهای مربوطه است.

فیروزی در خصوص تحقق نیافتن کامل اهداف سازمان مدیریت پسماند با توجه به اقدامات فرهنگی و برنامه ریزی های انجام شده به خبرنگار شهرداری نیوز گفت: از آنجا که حمایت های زیست محیطی و پوشش رسانه ای از سوی سازمان صدا و سیما درجهت نهادینه شدن مدیریت بهینه پسماند و طرح تفکیک از مبدا آنطور که باید و شاید محقق نشده است، مبحث مدیریت پسماند به یک فرهنگ فراگیر در جامعه تبدبل نشده است که البته این مهم با تلاش کارشناسان سازمان مدیریت پسماند و معاونت هماهنگی و ارزیابی امور مناطق در حال رسیدن به تحقق کامل است. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: