جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آبان 1394     
ساخت 14 مدرسه برکت در استان زنجان

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقدام به ساخت 14مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی استان زنجان کرده است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان افزود: بنیاد برکت در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب 20 آذر 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شد تا به عنوان یک مجموعه‌ توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عام‌المنفعه در مناطق محروم و کم‌تر‌ توسعه‌‌یافته فعالیت کند.
 
علی عسگری یادآور شد: از زمان فعالیت این بنیاد تاکنون 14 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان زنجان احداث شده است که از این تعداد 11 پروژه به بهره‌برداری رسیده و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
 
وی اظهارکرد: از سه پروژه‌ی باقی‌مانده نیز دو پروژه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و یک پروژه‌ی دیگر نیز در دست ساخت است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: بنیاد برکت در روستاهای چوزوک، نورآباد، غلام‌ویس، علی‌آباد، شهیدآباد، حصار، پیرمرزبان و خرارود شعبان شهرستان خدابنده، روستاهای قره ناس و قواق سفلی در شهرستان ماهنشان، روستای معجزات - رامین شهرستان زنجان، روستای ایجرود بالا چتز و گلابر قانقاه شهرستان ایجرود و روستای مشک‌آباد شهرستان سلطانیه اقدام به ساخت مدرسه کرده است.
 
عسگری در ادامه‌ی گفت: پروژه‌ی شش کلاسه‌ی روستای چوزوک با 519 مترمربع و با مساحت چهار هزار و  323 مترمربع در دست ساخت است. دبستان روستای نورآباد با شش کلاس درس، 820 متر مربع زیربنا و هزار و 962 مترمربع مساحت به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
عسگری با بیان این‌که پروژه‌ی شش کلاسه‌ِی روستای غلام ویس نیز با 820 متر مربع زیربنا و سه هزار و 249 مترمربع مساحت ساخته شده است که این پروژه نیز به زودی هم‌زمان با پروژه‌ی نورآباد به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: مدرسه‌ی سه کلاسه‌ی روستای علی‌آباد با سه کلاس درس برای دانش‌آموزان دوره‌ِی اول متوسطه با 368 مترمربع زیربنا و 980 مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.
 
عسگری با بیان این‌که پنجمین پروژه‌ی بنیاد برکت در روستای شهیدآباد بزینه‌رود از توابع شهرستان خدابنده ساخته شده است، یادآورشد: این پروژه با سه کلاس درس برای دانش‌آموزان مقطع تحصیلی دوره‌ی اول متوسطه است که با 274 مترمربع زیربنا در 950 مترمربع مساحت احداث شده است.
 
وی ادامه داد: دبستان ابتدایی شش کلاسه‌ی روستای حصار نیز با 864 متر مربع زیربنا و هزار و 400 متر مربع مساحت همزمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسیده و دانش‌آموزان از ابتدای مهر وارد کلاس‌های درس این دبستان شده‌اند.
 
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در روستای پیر مرزبان نیز مدرسه‌ای با پنج کلاس درس برای مقطع تحصیلی ابتدایی توسط بنیاد برکت با 782 مترمربع زیربنا و سه هزار متر مربع مساحت احداث شده است که این پروژه نیز آذرماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
عسگری پروژه‌ی احداث شده در روستای خرارود - شعبان شهرستان خدابنده را سه کلاسه‌ی مقطع اول متوسطه عنوان کرد و افزود: زیربنای این پروژه 244 مترمربع و مساحت آن یک‌هزار مترمربع است.
 
وی خاطرنشان کرد: مدرسه‌ی ابتدایی چهارکلاسه در روستای قره‌ناس شهرستان ماهنشان نیز با 244 مترمربع زیربنا و سه هزار و 249 مترمربع مساحت و مدرسه‌ِی پنج کلاسه در همین مقطع تحصیلی نیز در روستای قواق سفلی این شهرستان با 568 مترمربع زیربنا و 811 مترمربع مساحت احداث شده است.
 
وی پروژه‌ی اجرا شده در شهرستان زنجان توسط بنیاد برکت در روستای معجزات – رامین با پنج کلاس درس، 782 مترمربع زیربنا و 920 مترمربع مساحت برای مقطع تحصیلی ابتدایی احداث شده است که هم‌اکنون دانش‌آموزان در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
 
عسگری با اشاره به این‌که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان ایجرود نیز اقدام به ساخت دو مدرسه کرده است، اظهار داشت: مدرسه‌ی پنج کلاسه برای دانش‌آموزان در مقطع تحصیلی ابتدایی در روستای ایجرود بالا چتز با 782 مترمربع زیربنا، هزار و 221 متر مربع مساحت و مدرسه‌ی دو کلاسه‌ی گلابرخانقاه در همین مقطع تحصیلی با 135 مترمربع زیربنا و مساحت 990 مترمربع در حال استفاده برای دانش‌آموزان است.
 
وی در خصوص مدرسه‌ی سه کلاسه‌ِی ابتدایی در روستای مشک‌آباد شهرستان سلطانیه در مقطع تحصیلی ابتدایی گفت این پروژه نیز با 375 مترمربع زیربنا و یک هزار مترمربع مساحت ساخته شده است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: بنیاد برکت از هشت شهرستان این استان به جز ابهر، طارم و خرمدره در همه‌ِی شهرستان‌ها اقدام به ساخت مدرسه در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول کرده است.
 
عسگری تأکید کرد: هم‌اکنون یک پروژه در روستای چوزوک شهرستان خدابنده در دست ساخت قرار دارد. 
 
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) علاوه بر اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، در زمینه‌ی توسعه‌ و انجام طرح‌ها زیربنایی، فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم و کم‌تر‌ توسعه‌یافته‌ِی‌ کشور، مانند طرح‌های راه‌سازی، پل‌سازی، آب‌رسانی، برق‌رسانی، احداث مراکزICT  و مخابراتی، احداث خانه‌ِی‌ بهداشت، پاسگاه و حوزه‌ی‌ انتظامی، احداث مسکن محرومین، ساخت و تکمیل بیمارستان، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و زیرساخت باغبانی، ساخت مدارس، مساجد، حوزه‌های علمیه، دارالقرآن و خانه‌های عالم فعالیت‌‌های گسترده‌ای در مناطق محروم سراسر کشور انجام داده است.
 
علاوه بر اقدامات بیان شده، بنیاد برکت در حوزه‌ی‌ سلامت الکترونیک، کمک به ایتام، اعطای وام به نیازمندان، بیمه‌ی‌ برکت افراد فاقد پوشش بیمه‌، IVF  زوج‌های نابارور کم بضاعت و ارایه‌ی‌ خدمات به بیماران صعب‌العلاج و نیازمندان مناطق محروم کشور نیز اقدامات موثری انجام داده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: