جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آبان 1394     
داروی بیماران تالاسمی رایگان نیست

مهر: دکتر محمود هادی پور اظهارداشت: برخلاف گفته های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی برای دریافت داروی «دسفرال» نیز ناچار به پرداخت هزینه هستند و این دارو برای بیماران تالاسمی رایگان نیست.

وی افزود: اگر سازمان تامین اجتماعی به لحاظ تبعیت از تفاهمنامه با وزارت بهداشت هزینه های درمان بیماران تالاسمی را افزایش داده است، به چه دلیل زمانی که سهم بیمار در تفاهمنامه بسیار کمتر از میزان فعلی بود، از رعایت تفاهمنامه خودداری می نمود.

هادی پور با انتقاد از ورود بیمه ها به سیاست گذاری های درمانی، گفت: متاسفانه بیمه ها در خصوص دسترسی بیماران به ویژه بیماران خاص تصمیماتی می گیرند که به شبهه تلاش برای افزایش درآمد شرکت های تحت پوشش بیمه ها و دخالت منفعت برندگان تولید داروی بیماران تالاسمی در سیاست های درمانی کشور دامن میزند.

عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران، تعیین میزان دسترسی بیماران به خدمات درمانی و دارویی را از وظایف وزارت بهداشت دانست و ابراز امیدواری کرد دولت با معین نمودن مرجع واحد سیاست گذاری در حوزه سلامت، از سردرگمی بیماران و پزشکان بکاهد و راه را بر تصمیم سازی بر اساس اطلاعات گزینشی مسدود نماید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: