جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آبان 1394     
قطار سبك شهري و ترافيك سنگين تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،قطار سبك شهري يا LRT، سامانه اي ريلي است كه قطارهاي آن با نيروي برق در مسيري ایزوله شده حركت مي‌ كنند و ظرفيت آن تا 14 هزار مسافر در ساعت است و نه تنها در محدوده مركزي شهر، بلكه در مسيرهاي حومه اي از جمله شهرك هاي اقماري نيز مي ‌تواند حركت كند.

عرض واگن‌ هاي مورد استفاده در سيستم LRT، زير 3 متر و طول قطارهاي آن بسته به تعداد واگن تا حداكثر 4 دستگاه واگن، 40 كيلومتر است و سرعت قطارهاي آن نيز حداكثر 50 كيلومتر بر ساعت است.

براساس اين گزارش، براي تهران يك شبكه يكپارچه حمل و نقل عمومي شامل مترو، BRT، تراموآ و LRT ديده شده كه LRT با توجه به عدم نياز به سكو به منظور سوار و پياده شدن مسافر و امكان حركت در مسيرهاي شيب‌ دار با سرعت متوسط، براي شهري همچون تهران مناسب بوده و مي‌ تواند به عنوان مكمل BRT عمل كند.

اين گزارش مي افزايد، سيستم LRT در كاهش ترافيك و آلودگي هواي ناشي از آن مي‌ تواند مؤثر باشد، ضمن اين كه اين سيستم در تكميل خطوط زير زميني مترو و خطوط روي زميني BRT، مي‌ تواند در شبكه يكپارچه حمل و نقل عمومي تهران از جايگاه ويژه ‌اي برخوردار باشد.

گفتني است چندي پيش شهردار تهران از اجراي يك خط LRT به عنوان سامانه جديد حمل و نقلي تهران تا پايان سال 95 خبر داده بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: