جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آبان 1394     
نورپردازی یکصد میدان در شرق پایتخت

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،شهردار منطقه هشت، میادین صد گانه شرق تهران را از ارکان حفظ هویت شهر دانست و گفت: طرح مطالعاتی نورپردازی میادین منطقه در دست بررسی است.

مهندس بهمن نوری با اشاره به  طرح پیشنهادی نور پردازی میادین صدگانه منطقه افزود: ساماندهی میادین از ارکان حفظ هویت شهر است و به طور حتم نمادی که در یک میدان کار می شود، باید هویت شهری را زنده کند؛ در همین راستا طرح مطالعاتی نور پردازی میادین شرق تهران در دست بررسی است تا راهکارهای اجرایی آن تعیین شود.

وی افزود: در قالب این طرح تمامی صد میدان منطقه و فلکه های اصلی شهر، به منظور تاثیر گذاری بصری و شاداب سازی محیط زندگی شهروندان نور پردازی می شوند.

مهندس نوری میادین صدگانه را یکی از مهم ترین شاخص های هویتی شرق پایتخت دانست و گفت: میادین صد گانه، تنها مختص این منطقه بوده و به جرات می توان عنوان کرد که نظیر این میادین در هیچ نقطه ای از پایتخت و کشور وجود ندارد؛ بر مین اساس باید با اجرای طرح های هویتی از این قبیل، میادین منطقه را به یکی از ارکان هویتی تبدیل کرد.

وی افزود: در گذشته میادین صد گانه منطقه، مرکز فعالیت های اهالی و ساکنان بوده اند و کار کردهای مختلفی برای آنان داشته اند. این میادین موجب ایجاد حس تعلق و همبستگی محلی می شدند که بر همین اساس باید با برنامه ریزی های مدون کارکردهای اجتماعی را به میادین باز گردانیم.

شهردار منطقه 8، با اشاره به حفظ کار کردهای اجتماعی میادین تصریح کرد: از اواخر سال گذشته پروژه ای به عنوان" ارائه راهکارهای ارتقای کیفی و عملکردی میادین" آغاز شده تا تمام کار کردهای این میادین بررسی و در نهایت به میادین باز گردانده شود.همچنین بر اساس این پروژه برای هر یک از میادین شناسنامه جامعی تهیه شده که در این شناسنامه کارکردها، مزیت ها و مشکلات میادین ذکر شده است.

گفتنی است؛ ساخت میادین صدگانه نارمک اولین تجربه شهر سازی مدرن بود که در سال 1329 طرح ریزی شد.

در طرح اولیه شهرک نارمک، تعداد 98 میدان کوچک و بزرگ به صورت فضای سبز شهری طراحی شد که هر یک شامل تعدادی بن بست و یک خیابان عبوری بودند. این میادین از ابتدا به عنوان هسته های اولیه واحدهای همسایگی محله به شمار می رفتند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: