جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام

مهر: محمدعلی ایلخانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل فرودگاه مهرآباد با اشاره به جابجایی 13.5 میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد و رشد 9 درصدی آن نسبت به سال گذشته گفت: این فرودگاه از 75 هزار مترمربع فضا برای پذیرش مسافران در قالب شش ترمینال برخوردار است که برای وضعیت حال حاضر کافی نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به جابجایی سالانه 650 هزار زائر خانه خدا از فرودگاه مهرآباد خاطرنشان کرد: سه ترمینال فرودگاه مهرآباد در اختیار 650 هزار زائر حج عمره بوده و این در حالی است که سه ترمینال دیگر باید پاسخگوی 13 میلیون مسافر باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به مکاتبات انجام‌شده با سازمان حج و زیارت برای انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام‌خمینی(ره) گفت: 40 هزار مترمربع فضای ترمینالی در دست ساخت برای این اقدام در فرودگاه امام اختصاص داده شده است که در خوشبینانه‌ترین حالت تا دو سال آینده به‌بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه 10 درصد به تعداد مسافران افزوده می‌شود، شرایط پذیرش مسافر در دو سال آینده نیز برای فرودگاه مهرآباد قابل تحمل نیست و این فرودگاه پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

ایلخانی تاکید کرد: پروازهای حج باید به فرودگاه امام‌خمینی(ره) منتقل و فرودگاه مهرآباد صرفا پروازهای داخلی را پوشش و در مواقع اضطراری به عنوان فرودگاه جانشین باشد.

وی بازسازی و بهسازی ترمینال‌های موجود فرودگاه مهرآباد را از جمله اقدامات اساسی برای پذیرش مسافران خواند. ایلخانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهسازی 37 هزار مترمربع اپرون فرودگاه مهرآباد در حال انجام و بهسازی تاکسی‌وی آلفا نیز رو به اتمام است و دو باند قدیمی دیگر این فرودگاه نیز نیاز به روکش دارد که حداقل دو سال زمان می‌برد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه افزود: صحبت‌هایی مبنی بر اینکه فرودگاه پیام به فرودگاه مسافربری تبدیل شود، صورت گرفته و با توجه اینکه این فرودگاه متعلق به وزارت ارتباطات است، باید ترمینال در این فرودگاه توسط وزارتخانه مربوطه احداث شود که در این صورت تجهیزات و راهبری نیز از طریق شرکت فرودگاه‌ها انجام خواهد گرفت.

به گفته وی، در اینصورت پروازهای حج به این فرودگاه منتقل یا حداقل به‌منظور پاسخگویی به نیاز مردم استان البرز مورد استفاده قرار گیرد. ایلخانی با بیان اینکه در تمام احکامی که برای مدیران فرودگاهی صادر می‌شود؛ رئوس اقدامات لازم آورده شده است، گفت: با توجه به فعالیت‌های خواسته شده، زمان تعیین و نظارت بر اجرا در راستای اهداف صورت خواهد گرفت.

وی احراز پست‌های مدیریتی را امانتی بر دوش مسئولان دانست که می‌بایست در جهت خدمت‌رسانی شایسته و بی‌منت به مردم به کار گرفته شود. ایلخانی صلح و امنیت و آرامش جمهوری اسلامی ایران را مدیون جانفشانی شهدا و ایثاگران دانست و گفت: ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی در پایان خطاب به علی رستمی مدیرکل جدید فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: با حضور وی فرودگاه به‌ نقطه‌ ای مطلوب رسیده و خدمت شایسته‌ ای در دولت تدبیر و امید به جای گذاشته شود.

صبح امروز طی مراسمی، تودیع و معارفه مدیر‌کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران‌کل ستادی، فرماندهان پلیس و سپاه، نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و جمعی از کارکنان این فرودگاه برگزار شد.

بر این اساس نصراله منصوری شیرازی با 31 سال خدمت در صنعت هوانوردی بازنشسته شده و علی رستمی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌ شرقی مدیریت فرودگاه مهرآباد را با 20 سال سابقه در دست گرفت



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: