جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آبان 1394     
موتورهای برقی وارد ناوگان پیک بادپا می شوند

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت پیک بادپا گفت : پیک بادپا در راستای تدابیر شهردار محترم تهران به منظور کاهش آلودگی هوا در شهر طرح های جدیدی را اجرایی کرده است .

غلام رضا ترابیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : در این مسیر شرکت پیک بادپا پیش قدم شده و موتورهای برقی را جایگزین موتورهای بنزینی کرده و هدف اصلی این طرح کاهش آلایندگی و زیست محیطی و صوتی بوده تا شهری پاک داشته باشیم .

وی تصریح کرد : در حال حاضر 100 دستگاه موتور برقی خریداری شده و تا اواخرآبان ماه وارد ناوگان پیک بادپا می شود و این طرح از منطقه 12 تهران آغاز خواهد شد .

وی گفت : از جهت شارژ باتری های موتور سیکلت برقی در شهر ایستگاه هایی راه اندازی شده تا راکبان شرکت پیک بادپا به سهولت اقدام به شارژ باتری های زاپاس نموده و فعالیت خود را انجام دهند .

وی افزود : مقدار پیمایش موتورها برای هر شارژ 80 کیلومتر بوده و برای افرادی که مصرف روزانه و معمولی داشته باشند همان یکبار شارژ کفایت می کند اما برای موتورهایی که برای کار استفاده می شود مقدار پیمایش 150 کیلومتر محاسبه شده و باتری ها مجددا باید شارژ شده وبه همین منظور ایستگاه هایی دراین راستا احداث شده است .

وی اظهار داشت : شرکت پیک بادپا به دنبال رفع مشکلات موتورها بوده و با کارخانه های باتری سازی صحبت هایی شده مبنی بر اینکه باتری های لیتیومی را در این موتورها استفاده نمایند تا قابلیت دسترسی بهتر فراهم شود .

وی خاطر نشان کرد : موقعیت جغرافیایی شهر تهران وسطح های شیب دار خیابان ها تردد این  موتورها را سخت تر می کند بنابر این هرچه سطح خیابان صاف تر باشد موتورها به راحتی مسیر را طی کرده و به شهروندان خدمات رسانی بهتری می کنند .

ترابیان با بیان اینکه موتورهای برقی تمامی مراحل قانونی را طی کرده گفت : هر نوع وسیله نقلیه از خودرو ، دوچرخه و موتورسیکلت باید استاندارد و تاییدیه وزارت صنعت و معدن را اخذ وشماره گذاری شوند تا امکان ورود به ناوگان حمل ونقل را داشته باشند .

مدیر عامل شرکت پیک بادپا بیان کرد : شهرداری 80 درصد قیمت این موتورها را تسهیلات ارائه می دهد و مابقی را شرکت پیک بادپا با ارائه وام در اختیار خریدار قرار داده تا اشتغال ایجاد شود . ضمنا این شرکت نیاز به نیروی انسانی در این بخش دارد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: