جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 آبان 1394     
همکاری دو طرفه میان پلیس راهنمایی رانندگی و اداره محیط زیست وجود ندارد

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرادی نیوز،مدیر یکی از مراکز معاینه فنی خودرو در استان آذربایجان غربی گفت: نظارت های پلیس راهنمایی و رانندگی محدود به خارج از شهر است. این درحالیست که نظارت ها باید در سطح شهر نیز وجود داشته باشد.

جعفی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزافزود:در رابطه با قوانینی که در این زمینه تصویب شده است متاسفانه کم ترین میزان جریمه به رانندگانی تعلق می گیرد که خودرویشان معاینه فنی نشده است ویا برگه معاینه فنی بروز شده ندارند.

وی خاطر نشان کرد:کوچک ترین نقص فنی بزرگ ترین خطرات را برای شهروندان به همراه دارد و با جریمه ی 20هزار تومانی رانندگان برای مراجعه به مراکز تحت فشار قرار نمی گیرند.

وی با بیان اینکه،اگر جرایم سخت تر و سنگین تری برای افراد درنظر گرفته شود،راننده خود اقدام به مراجعه به مراکز معاینه فنی خواهد کرد ؛ افزود: پلیس راهنمایی رانندگی در مراجعه افراد به این مراکز نقش بسیار مهمی دارد واین درحالیست که همکاری دو طرفه بین پلیس راهنمایی رانندگی واداره محیط زیست دیده نمی شود.

وی گفت:در گذشته کارت معاینه فنی که 2سال از تاریخ صدرورش می گذشت شهروندان ملزم  به مراجعه بعدی به مراکز معاینه فنی بودند که هم اکنون معافیت فنی خودروها به 5 سال افزایش یافته است.

جعفی همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر در شهر ارومیه 5 مرکز معاینه فنی وجود دارد،گفت:تعداد مراکز معاینه فنی در استان نسبت به مراجعه اشخاص بیشتر است و مشکل اصلی،قانون مربوط به معافیت خودرو است که 2ساله بود و به 5 سال افزایش یافته است و همین موضوع مراجعه افراد به مراکز معاینه فنی را تا یک سوم کاهش داده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: