جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 آبان 1394     
رشد 10 درصدی جمع آوری پسماندهای خشک در منطقه 19

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 از افزایش میزان جمع آوری پسماندهای خشک در این منطقه از ابتدای سال خبر داد.

مسعود سلیمی با اعلام این خبرگفت: با توجه به افزایش سطح مشارکت مردم در تفکیک پسماندها، درصد جمع آوری پسماندهای خشک منطقه 19طی 7 ماه نخست سال با 2/10 درصد رشد از 4/5 درصد در فروردین به 6/15 درصد در مهرماه رسید.

وی بخشی از این مشارکت را حاصل آموزش شهروندان در جهت تحقق اهداف کمپین آسمان آبی زمین پاک دانست و تصریح کرد: پسماندهای خشک شهروندان از طریق وانت های ملودی، غرفه های بازیافت و مکانیزه و نیز واحدهای تجاری جمع آوری می شود.

این مسئول توزیع اقلام تشویقی را یکی از اقدامات مؤثر در جلب مشارکت شهروندان به امر تفکیک پسماند بیان کرد و افزود: طی 7 ماه نخست سال 34 هزار و 874 اقلام تشویقی و پکیچ آموزشی بین شهروندان، دانش آموزان، کودکان در مهدها و خانه های کودک توزیع شده است.

علاوه براین روزانه به طور متوسط نزدیک به 4 تن پسماند خشک شهروندان از طریق 20 غرفه بازیافت منطقه جمع آوری و در مقابل آن نیز اقلام تشویقی تحویل شهروندان می شود.

به گفته سلیمی از ابتدای سال 2500 کیلوگرم کیسه پسماند خشک بین گروه های هدف شامل بانوان خانه دار، دانش آموزان، کودکان، اصناف و مراکز تجاری، رابطین بهداشت و پرسنل اداری توزیع شده است.

معاون شهردار منطقه در بخش دیگری اظهارکرد: تاکنون 58 درصد از جمعیت این منطقه تحت آموزش تفکیک پسماند قرار گرفته اند که این آموزش ها در قالب چهره به چهره، کلاس آموزشی، گروه های نمایشی و برپایی همایش ها به مناسبت های مختلف بوده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: