جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 آبان 1394     
لوازم آرایشی از مترو نخرید

ایسنا: دکتر مصطفی اسماعیلی گفت: واردات محصولات آرایشی و بهداشتی طبق ضابطه‌های مشخصی در این اداره تدوین شده است.

وی افزود: هر محصول آرایشی و بهداشتی که وارد کشور می شود در ابتدا طبق مدارکی و مستنداتی که توسط وارد کننده ارائه می‌شود با ضابطه‌های سازمان، ثبت منبع می شود.

اسماعیلی اظهار داشت: در مرحله بعد محصول ثبت می شود و این ثبت بر اساس آنالیزهای محصولات آرایشی و بهداشتی که به ما ارائه می شود و مطابقت آن با استانداردهای بین المللی و داخلی و ضوابط اداره کل صورت می‌گیرد و پروانه ورود صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت وارد کننده بر اساس پروانه ورود که از اداره دریافت کرده می‌تواند از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز ورود و ترخیص کالا را اخذ کند.

معاون نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تمام محصولات آرایشی و بهداشتی که به صورت قانونی وارد می‌شوند و برچسب اصالت دارند از لحاظ کیفیت و سلامت مشکلی ندارند، اما متاسفانه بسیاری از محصولات آریشی نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود که دستگاه های مربوطه باید از ورود محصولات قاچاق جلوگیری کنند. ضمن آنکه کارشناسان این اداره و معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور در سطح عرضه با محصولات تقلبی برخورد می کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسماعیلی افزود: مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، داروخانه ها و مراکزی که مجوزهای لازم را برای فروش محصولات آرایشی و بهداشتی را دارند، برای خرید خود انتخاب کنند و خرید از سایر مراکز از جمله متروها، کنار خیابان و غیره توصیه نمی شود.

وی گفت: در این زمینه مکاتباتی با شهرداری شده است که با فروشندگان محصولات آرایشی و بهداشتی که در مترو و کنار خیابان‌ها فعالیت می‌کنند، برخوردهای لازم صورت گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: