جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 آبان 1394     
افزایش 15 برابری پردازش پسماند شهر تهران، نسبت به 10 سال گذشته

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص روند 10 ساله مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: در حال حاضر 12 واحد جدید پردازش پسماند شهری تهران از 500 تن در روز درسال 1384 به 7500 تن در روز، رسیده و به عبارتی افزایش 15 برابری داشته است.

حسین جعفری با بیان اینکه با احداث 16 واحد پالایش کود کمپوست در مجتمع پردازش و دفع آراد کوه و ارتقای ظرفیت اسمی، پالایش کود کمپوست شهر تهران به 1770 تن در روز رسیده است، افزود: احداث 2 سایت هوادهی پشته های کمپوست( دستگاه های top turn) براساس فناوری روز مورد استفاده در کشورهای اروپایی قرار می گیرد.

وی در ادامه از طراحی، احداث و بهره برداری از اولین سلول دفن بهداشتی کشور در مجتمع آراد کوه به ظرفیت 600 هزارتن و در زمینی به مساحت 5 هکتار و با بهره گیری از لایه های عایق ژئوسنتتیک خبر داد و یادآورشد: خرید و بهره برداری از دودستگاه پیشرفته کامپکتورهای لندفیل در مجتمع آراد کوه نمونه ای از آن است.

جعفری در ادامه از احداث و راه اندازی اولین سامانه استحصال انرژی از پسماندهای شهری به روش ریجکت سوزی( گازی سازی) در منطقه 4 شهرداری تهران با ظرفیت پذیرش 200 پسماند مخلوط شهری و تولید 3 مگاوات برق خبر داد و خاطرنشان کرد: اولین مرکز آموزش های تخصصی مدیریت پسماند کشور در شهر تهران در دی ماه سال گذشته راه اندازی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در ادامه از افزایش فضای سبز در مجتمع آراد کوه و اجرای پروژه فیتوکپینگ تا مرز 400 هکتار در مجتمع پردازش و دفع آراد کوه خبر داد و تصریح کرد: اولین واحد تصفیه خانه شیرابه کشور با همکاری بخش دانشگاهی ( دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران) باظرفیت عملی 400 مترمکعب در روز در مجتمع آرادکوه در بهمن ماه 1391 راه اندازی شد.

به گفته جعفری، راه اندازی واحد تصفیه خانه شیرآبه و بهره گیری از روش پردازش مکانیکی- بیولوژیکی و تبدیل پسماندهای تر به کمپوست از 12 هکتار در گذشته به 5 هکتار در حال حاضر رسیده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: