جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 آبان 1394     
ساخت‌وسازهای اصولی جایگزین بافت‌های فرسوده

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری موضوعی پیچیده است که در نهایت باید به خواسته‌ای اجتماعی تبدیل شود.مردم همچنان شاهد بافت‌های فرسوده خطرناکی هستند که هر لحظه احتمال فروریختن داشته و باعث حوادث جبران‌ناپذیری می‌شود.

 *بافت‌های فرسوده در برابر نوسازی

 در بافت‌های سنتی خانه‌های بزرگ و کوچک در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و واحدهای مسکونی با ابعاد مختلف به صورت پیوسته و فضاهای مهم تجاری آن‌ها نیز در محور اصلی ارتباطی شهر یعنی بازار به صورت پیوسته و خطی استوار گسترش یافته است.

 *بنای غیراصولی ساختمان ها در محلات قدیمی

 بسیاری از بافت‌های فرسوده در محلات قدیمی و غیر استاندارد از لحاظ وسعت بنا شده اند که در صورت حوادث طبیعی نیروهای امداد و آتش‌نشانی برای امدادرسانی دچار مشکل خواهند شد که با رفع خطر، قبل از هرگونه حوادث احتمالی می‌توان بسیاری از مشکلات را پیشگیری کرد.

 عباداله فتح‌اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در این‌ خصوص معتقد است: موضوع سازمان نوسازی در مواجهه با نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت، موضوع ترمیم، تلفیق، همدلی و همراهی با تمام نهادها و دستگاه‌های متولی و زیرمجموعه در نوسازی است و تلاش می‌کند از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در این‌ دستگاه‌ها برای حل مشکلات بافت‌های فرسوده تهران بهره گیرد.

 وی با بیان اینکه در سلسله جلسات کمیته خدمات و زیر ساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلان شهر تهران 2 موضوع پیگیری می‌شود، افزود:  نظارت بر هماهنگی‌های ستادی، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و دیگری نظارت بر عملکرد در رده‌های اجرایی است.

 مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار داشت: مشکلات و معضلاتی که بر سر نوسازی، بافت‌های فرسوده شهر تهران قرارگرفته، مشکلاتی قدیمی و پیچیده است و رفع آن‌ها تنها با هماهنگی و همیاری دستگاه‌ها و نهادهای زیرمجموعه در این امر قابل حل و فصل خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: