جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 آبان 1394     
اجرا طرح تونل امیرکبیر مربوط به 20سال پیش است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران گفت: پروژه تونل امیرکبیر در سال 74 و 75 و زمان شهرداری وقت آغاز شده است و نقش دوره فعلی مدیریت شهری در این طرح، تنها جلوگیری از مخاطرات گود احداث شده و تکمیل پروژه نیمه کاره و رهاشده درشهر است.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه پروژه تونل امیرکبیر در سال 74 و 75 و زمان شهرداری وقت آغاز شده است، گفت: این پروژه با هدف توسعه سه راه امین حضور به سمت شرق و عبور ترافیک از زیر زمین و توسعه کاربری تجاری- اداری در روی زمین  آغاز شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه شرکت کیسون در آن سال به نوعی مسوول طرح و اجرای این پروژه شد، گفت: یک سال هم مطالعه در این زمینه صورت گرفت و درنهایت مقرر شد در تراز منفی 3 تونل امیرکبیر اجرا و روی آن هم پارکینگ و کاربری تجاری توسعه یابد، اما با توجه به بافت فرسوده موجود در منطقه و پیچیدگی حفاظت از ساختمان های اطراف، اجرای این پروژه به تراز منفی یک تغییر کرد.

وی تصریح کرد: در همان دوره هم مصوب شد تا سه راه امین حضور به بزرگراه امام علی(ع)-در آن زمان بزرگراه به عنوان یک طرح مطرح بود و هنوز ساخته نشده بود- فعلی متصل شود. با این تفاسیر شرکت کیسون پروژه تونل امیرکبیر در تراز منفی یک را آغاز کرد، اما به هنگام اجرا در تقاطع 17شهریور به بن بست خورد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح دلیل توقف پروژه در تقاطع با خیابان 17شهریور اظهارکرد: با توجه به وجود کانال آبهای سطحی و تلاقی مسیر تونل با خط 6 مترو امکان ادامه کار برای پیمانکار وجود نداشت و درواقع پروژه در همان سال تنها  تا خیابان 17شهریور ادامه یافت.

تشکری هاشمی ادامه داد: در عین حال 130متر تونل در امتداد خیابان 17شهریور ساخته شد اما درنهایت طرح متوقف باقی ماند و به دلیل مشکلات مطروحه، مدیران شهری در دوران پس از کرباسچی نیز حاضر نشدند تا این پروژه نیمه کاره رها شده را تکمیل کنند.

معاون شهردار پایتخت افزود: پس از آن در سال 86، با توجه به کلیات طرح و اینکه بعضی از املاک تملک شده بود، شهردار فعلی-محمدباقرقالیباف- این پروژه نیمه کاره رها شده را ادامه داد تاعلاوه بر رفع مشکلات ایمنی، نارضایتی ساکنان کاهش یابد و با توجه به ساخت بزرگراه امام علی(ع) امکان تخلیه بازار نیز به سهولت فراهم شود.

به گفته وی در ابتدا پیمانکار مقدم سکنی و مشاور هگزا ادامه پروژه را در دست گرفتند که از سال 86 تا شهریور 88 پیشرفت خوبی نداشتند. سپس شرکت نیمرخ و عرصه ساختمان و مشاور اتریشی d2 مجددا ادامه پروژه تونل امیرکبیر را به دست گرفتند. به طوری که اکنون جبهه شمالی این پروژه تا بزرگراه امام علی(ع) ساخته شده است. جبهه جنوبی نیز در آینده تکمیل می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: