جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 آبان 1394     
قائم مقام وزير محيط زيست و ساختمان آلمان در ديدار با معاون شهردار تهران:
اعلام آمادگی شرکت های آلمانی برای فعالیت در پروژه های حمل و نقل شهری تهران

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقام وزير محيط زيست و ساختمان آلمان در ديدار با معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تهران، شهر مدرن و پیشرفته‌ ای است و پيشرفت ساختارهاي شهر در جاي جاي اين كلان شهر به چشم مي خورد و با توجه به ايجاد فضاي جدیدی که براي توسعه همكاري هاي  بین المللی با ایران ایجاد شده، آماده هستیم تا در خصوص پيشرفت های هر چه بیشتر ساز و كارهاي شهري با مديريت شهري تهران همكاري نماييم.

گونتر آدلر (Gunther Adler) افزود: شركت هاي آلماني تجربيات ارزشمندي در زمينه ساخت و ساز شبكه ريلي و راه آهن شهري دارند و در حال حاضر، در چند شهر جنوب اروپا، آنکارا و استانبول تركيه،‌ قاهره در آفريقا و همچنين چند شهر آسيايي همچون رياض، بانكوك و كوالالامپور، در زمينه احداث تونل‌های مترو  و توسعه سيستم ریلی، مشغول به كار مي باشند.

وي با اعلام اين كه در تهران، پروژه هاي موفقيت آميزي اجرا شده كه كنجكاوي هر فردي كه به اين كلان شهر وارد مي شود را بر مي انگيزد، تأكيد كرد: تهران از سیستم حمل و نقل هوشمند پیشرفته‌ای برخوردار است و برای نمونه، چراغ هايي راهنمايي تهران از چراغهای راهنمايي برلين بسیار زیباتر هستند و پاركينگ طبقاتي مكانيزه تهران در نوع خود جالب توجه است.

توقع رو به رو شدن با چنین شهر مدرن و پیشرفته ای را نداشتیم

قائم مقام وزير محيط زيست و ساختمان آلمان كه به دعوت وزارت راه و شهرسازي كشورمان به تهران سفر كرده،‌ تأكيد كرد: امروز حفاظت از محیط زیست یک مسئله جهانی تبدیل شده و موضوع انرژی و آثاری كه مصرف بي رويه سوخت هاي فسيلي بر آب و هوای شهر‌ها و كشورها و اقليم جهاني بر جاي مي گذارد، بسيار مهم است و واقعیت این است که قبل از سفر به تهران، هرگز تصور نمي كردم که موضوع محيط زيست تا اين اندازه براي مردم و مسئولان ايران از اهمیت برخوردار باشد.

آدلر با اشاره به اين كه حمل و نقل عمومي براي همه اقشار جامعه بايد از جذابيت برخوردار باشد و تدابير و تمهيداتي انديشيده شود تا تمام مردم، از دانش آموزان و دانشجويان گرفته تا سالمندان و كودكان، امکان استفاده از حمل و نقل عمومي را داشته باشند، اظهار كرد: واقعيت اين است كه از پيشرفت تهران و امكانات و تجهیزاتی كه در اين كلان شهر وجود دارد متحير شده ايم، چرا كه قبل از سفر به تهران توقع رو به رو شدن با چنين شهر مدرن و پيشرفته اي را نداشتيم.

وی با بيان اين كه تهران با توجه به جمعيت و وسعت زيادی که از آن برخوردار است، شهر بسيار بزرگي است كه از يك سو، امكان اجراي زير‌ساخت هاي شهري و از سوي ديگر، مديريت آن کار بسيار سختی است‌، تصريح كرد: البته مديريت شهري تهران به خوبي از پس اداره این کلان شهر و در عين حال توسعه شهر و امکانات و تجهیزات شهری بر آمده است.

اجرای مترو از پیچیده‌ترین عملیات عمرانی است

قائم مقام وزير محيط زيست و ساختمان آلمان با اشاره به اين كه مترو، ساختار پيچيده اي دارد و اجراي آن در زیر زمین، يكي از مشكل ترين پروژه هاي شهري محسوب مي شود، اظهار كرد: انجام عمليات عمراني مترو در زير زمين به نحوي كه كمترين زحمت و مزاحمت برای مردم در روي زمين ايجاد شود، كاري است كه مديريت شهري تهران آن را مورد توجه قرار داده است.

آدلر با بيان اين كه شركت هاي آلماني علاقه مند هستند تا در تكميل خطوط در دست ساخت و اجراي خطوط طراحي شده متروی تهران با مديريت شهري همكاري داشته باشند، تصريح كرد: همچنين در زمينه تأمين واگن هاي متروی تهران، چه به صورت كامل شده و آماده بهره برداري و چه در قالب قطعات مورد نياز، آمادگی داریم.

وی با تآکید براین که در صورتی که در برنامه های آینده تهران، سهمی براي مونوريل در نظر گرفته باشيد، آمادگي داريم تا در اين زمينه نيز با مديريت شهري تهران همكاري كنيم، اضافه كرد: علاوه بر اين، آماده هستيم تا با توجه به تجارب طولاني كه در ارتباط با اجراي تراموآ در شهرهاي آلمان داريم، ‌با استفاده از اين تجربیات در زمينه احداث تراموآ در تهران نيز مشاركت نماييم و در مجموع، آمادگی و علاقه مندی شرکت های آلمانی را برای فعالیت در پروژه های حمل و نقل شهری تهران اعلام می‌نمایم.

فعالیت شبانه روزی ماشین های حفار آلمانی در متروی تهران

معاون شهردار تهران در اين ملاقات با ارائه توضيحاتي در خصوص ساختار شهرداري تهران به عنوان نهادي عمومي گفت:        در پايتخت جمهوري اسلامي ايران، پروژه‌هاي متعدد و متنوعي در دست اجراست كه يكي از مهم ترين آنها، متروي تهران است كه توسعه آن از اهميت ويژه اي نزد مديريت شهري برخوردار است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه خطوط يك تا 5 متروي تهران به بهره برداري رسيده، خطوط 6 و 7 در دست ساخت است و خطوط 8 و 9 و 10 تهران نيز طراحي شده اند، اظهار كرد: همچنين كارخانه واگن سازي متروی تهران، بخش قابل توجهي از نيازهاي تهران به ناوگان حمل و نقل ريلي را تأمين مي كند.

وي با بيان اين كه  تونل هاي متروی تهران با دو روش کاملا مکانیزه با استفاده از ماشين هاي حفار مترو موسوم به تي بي ام و روش نيمه مكانيزه در دست ساخت است، ‌تصريح كرد: در حال حاضر، ماشين هاي حفار آلماني و ايتاليايي در تهران به صورت شبانه روزی، مشغول حفر تونل هاي مترو هستند.

پول اضافه برای راه اندازی مونوریل نداریم

معاون شهردار تهران در خصوص تأكيد این مقام آلماني مبني بر امکان استفاده کودکان و سالمندان از حمل و نقل عمومي، گفت: دانشجويان و دانش آموزان از تخفيف 50 درصدي و سالمندان از تخفیف 90 درصدی در استفاده از حمل و نقل عمومي برخورداراند و علاوه بر اين، اقشار مورد حمايت نهادهاي حمايتي نیز به صورت رايگان از اين امكان استفاده می‌کنند، ضمن اين كه دسترس پذير كردن شهر براي همه شهروندان از جمله سالمندان و معلولان، مورد تأكيد مديريت شهري نيز قرار دارد.

مهندس تشكري هاشمي در مورد اعلام آمادگي این مسئول آلماني مبني بر ساخت مونوريل و تراموآ در تهران،‌ اظهار كرد: اولویت نخست تهران، مترو است و در حال حاضر مونوريل از اولويت برخوردار نیست و اگر روزی پول اضافه داشته باشيم، ممكن است آن را براي راه اندازي مونوريل در فضاهاي تفريحي به كار بگيريم اما در مورد ساخت تراموآ، اعتقاد داريم اين وسيله براي معابري كه مسافر كمتري دارند، ‌مي تواند گزينه مناسبي باشد.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه مديريت شهري تهران، بر استفاده از انرژي هاي پاك و نو در حمل و نقل شهري تاكيد دارد، خاطرنشان كرد: هر سه نفر در تهران یک دستگاه خودروی شخصی دارند و ميل به استفاده از خودرو و میزان استفاده از این وسیله در این کلان شهر، بسیار بالاست و برای همین، شاهد تردد انبوه خودروهاي تك سرنشین در سطح شهر هستيم اما تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا از طريق توسعه مترو و بي آر تي،‌ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي را بیشتر توسعه دهيم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: