جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
بررسی تونل شهری استکهلم

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز ،پروژه ساخت تونل شهری استکهلم شامل ساختمان 6 کیلومتری مسیرهای ریلی زیر مناطق مرکزی استکهلم است.زمانی که بزرگترین پروژه زیر ساخت شمال اروپا را بررسی می کنیم،تکنولوژی ایستگاه تصویری  Topcon توسط زمین شناسان برای بررسی شکاف ها در دیوارهای سنگی بعد از انفجار مورد استفاده قرار می گیرد.

استکهلم مرکزی

روزانه ،450000 مسافر به یا از بزرگترین ایستگاه ریلی استکهلم مرکزی سفر می کنند.

قطارهای شهری و بین شهری در امتداد یک سیستم زیر زمینی بهم می رسند.اگر چیزی اشتباه پیش برود می تواند تبعات فاجعه آمیزی به بار آورد.

قطارها باید روان و بی نقص و مشکل حرکت کنند و تونل ها و مسیرها باید بدون هیچ خطری برای هزاران مسافر حفظ و گسترش یابد.

خط شهریcitybanan  

همزمان که بزرگترین پروژه زیر ساخت شمال اروپا در حال انجام است_خط شهری استکهلمcity banan پروژه ای شامل ساختمان 6 کیلومتری از مسیرهای ریلی در مناطق مرکزی استکهلم،و جدا سازی ترافیک قطار شهری از سایر ترافیک های ریلی در حال اجراست.

غیر منتظره است اما خط شهری به عنوان پیچیده ترین پروژه زیر ساخت برنامه ریزی شده در سوئد جدید عنوان نشده است.

تونل های ریلی جدید مستلزم انفجارهای گسترده تحت سیستم زیر ساخت مثل مترو و تونل های ترافیکی است.

علاوه بر این،انفجارها به طور مستقیم زیر مناطق حساس و ساختمان های تاریخی مرکز استکهلم اتفاق می افتد.

لذا حفاری های باستانی گسترده قبل از شروع حفاری تونل انجام شد.در میان اجسام،یک کشتی از قرن18 یافت شد .همچنین اشیا قرن19 مثل لوله های گچی،جعبه های تنباکو ،سکه ها و سر عروسک چینی عتیقه یافت شد.

اندازه گیری شکاف

دکتر سیسیلیا مونتلیوس،زمین شناس با قرار داد ساختمانی NCC ،پراکندگی شکاف ها در تونل را که در اثر انفجار در زمان ساختCity Line ایجاد می شود،اندازه گیری می کند.او چالش ها را بیان می کند،مقذار زیادی سنگ های جامد و سخت در بالای این تونل وجود ندارد،بنابراین کوههای زیادی بین تونل و سطح آن وجود ندارد.و البته قطارهای زیرزمینی نباید دچار سقوط شوند.

بنابراین تصمیم گرفته شد که NCC باید از زمین شناسی کوهها و زمین های مجاور به صورت سه بعدی تصویر بسازد.

همانطور که انفجارها در فواصل کوتاه رخ می دهد،شکاف ها در دیواره تونل پدیدار می شوند.

بنابراین لازم است که همیشه  کنترل کامل را بر سطوح تونل و پراکندگی شکاف ها داشته باشیم تا بتوانیم سنگ های غیر مطمئن را ایمن سازیم.بدون این کنترل سخت ایمنی قطار و مسافران زیرزمینی تونل های محدوده ممکن است به خطر بیفتد.

ربات ها دوربین ها را کامل می کنند

برای حل این مسئله،NCC از ایستگاههای تصویری Topcon استفاده کرد.علاوه بر ویژگی های معمول ایستگاه روباتیک،ایستگاههای تصویری شامل 2 دوربین دیجیتال ،یکی با لنزهای زاویه باز که در قسمت بالای تلسکوپ جایگذاری می شود و دوربین دیگری که هم محور است.به علاوه این ایستگاه نقش یک اسکنر تو کار را همانند اسکنرهای لیزری گران قیمت تر دارد.

مارتین کورال در مسئولیت خدمات پس از فروش با رتبه بالا در سوئد است که محصولات Topcon را بازاریابی می کند.او اعلام می کند که ایستگاهای Topcon زاویه های عمودی و افقی را با دقت یک ثانیه اندازه گیری می کنند.مسافت یاب بدون انعکاس دهنده دسترسی مورد انتظاری برای ایستگاههای کلی دارد_2000 متر یا (1.2 مایل).

مارتن در مورد ایستگاههای تصویر سازی Topcon می گوید:باید اول سطح را مشخص کنید و بگویید که می خواهم در این منطقه اندازه گیری کنم.و بیایید بگوییم که شما تمایل دارید که فاصله 5 سانتی متری بین نقاط لحاظ شود و شما می توانید این ها را به طور مستقیم از برنامه های ایستگاه انجام دهید یا می توانید آنها را از یک برنامه کامپیوتری با اتصال به اینترنت بی سیم به راه بیاندازید.او ادامه می دهد:سپس می توانیم بگویم که ایستگاه اندازه گیری کوهستان را

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: