جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 آبان 1394     
بنابر توافقات بهسازی محوطه پیرامونی برج آزادی قبل از 22بهمن به اتمام می رسد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اعلام کرد: ریزش سقف برج آزادی صحت ندارد، بلکه آب نشتی به سقف کاذب مجموعه فرهنگی رسوخ کرده و باعث شده این سقف کاذب از بین رفته و مستهلک شود.

با شروع بارندگی های اخیر هرچند انتشار خبر ریزش سقف برج آزادی به یک جریان رسانه ای تبدیل شد و در این جریان طبق معمول شهرداری تهران مقصر شناخته شد، اما واقعیت این است که تمامی این هجمه های رسانه ای برای برجی صورت گرفته که اصلا سقف ندارد!

محمدحسن وساق با روشن کردن این مساله که مدیریت برج آزادی با وزارت فرهنگ و  ارشادی اسلامی و بنیاد رودکی است و متولی این برج تاریخی شهرداری تهران نیست، گفت: برخلاف ادعای برخی از رسانه ها درخصوص اینکه سقف برج آزادی ریزش کرده است، باید تاکید کنم این اتفاق برای بنای برج آزادی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه امسال براساس نظر مساعد شورای شهر تهران، آب بندی و بهسازی محوطه پیرامونی برج آزادی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت، ادامه داد: بر این اساس یک برنامه زمان بندی توافق شده با بنیاد رودکی تنظیم شد که به موجب آن تا پیش از دهه فجر امسال عملیات بهسازی و  آب بندی محوطه پیرامونی برج به اتمام برسد.

مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران  با تاکید بر اینکه برنامه زمان بندی بهسازی محوطه پیرامونی برج آزادی از ابتدا به اطلاع بنیاد رودکی رسید و قرار نبود که هر زمان که مسئولان برج آزادی اراده کنند، عملیات عمرانی به پایان برسد، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام  شده و با توجه به وسعت اجرای پروژه بهسازی و آب بندی محوطه پیرامونی برج آزادی به وسعت 8 هزار متر مربع، بازه زمانی تعریف شد تا طی آن با استفاده از مصالح و مواد عایق بندی که از بالاترین کیفیت و شاخص های استاندارد ملی برخوردارند استفاده شود.

وساق با بیان اینکه عایق های آب بندی ای که در محوطه پیرامونی برج آزادی استفاده می شود، آزمایش های شاخص  های استاندارد را پاس کرده اند، یادآور شد: تمامی مصالح به کار رفته در بهسازی میدان آزادی تاییدیه مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی را  نیزدریافت کرده است.

وی همچنین توضیح داد: برای آب بندی از سه لایه مواد و مصالح ایزوگام استفاده می شود و روی این سه لایه نوعی فوم فشرده به کار برده می شود.

مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران  با بیان اینکه  بعد از بارندگی اخیر سقف کاذب مجموعه فرهنگی برج که در زیر محوطه میدان آزادی قرار دارد، ریزش کرده است، یادآور شد:  با توجه به اینکه محوطه پیرامونی برج آزادی از سال ها قبل فرسوده شده و نشت آب داشته است، آب نشتی به این سقف کاذب مجموعه فرهنگی رسوخ کرده و باعث شده این سقف کاذب از بین رفته و مستهلک شود.

وی با اشاره به اینکه با نظر مساعد شورای شهر، شهرداری اجرای عملیات بهسازی محوطه پیرامونی برج آزادی را در دستور کار خود قرار داد، تاکید کرد: متولی این برج شهرداری نیست و با توجه به درخواست وزارت ارشاد و بنیاد رودکی مقرر شد تا پایان دهه فجر امسال کار بهسازی به اتمام برسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: