جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 آبان 1394     
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:
«خط سفید» محور چهارمین جشنواره مشکات فرهنگ ترافیک

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران همزمان با اعلام فراخوان چهارمین جشنواره آموزش های شهروندی «مشکات فرهنگ ترافیک»، این جشنواره را فرآیندی مردمی با رویکرد آموزشی دانست و گفت: مشارکت مردم در یادگیری اصول و حقوق شهروندی و تقویت رفتارهای درست ترافیکی، اساس حرکت و مبنای ساز و ‌کار این جشنواره آموزشی است.

مهندس سید محمد مهدی میرزایی قمی افزود: مثلث ترافیک، بر گرفته از سه ضلع مهندسی، مقررات و آموزش است و بدون تردید آموزش، نقش غیر قابل انکاری در کاهش سوانح رانندگی و تلفات و صدمات ناشی از آن در کشورمان دارد.

وی استقبال شایان توجه شهروندان از جشنواره های متنوع آموزشی طی سال های اخیر را حاکی از ارتقاء و افزایش سطح آشنایی، علاقه­ مندی و میزان تأثیرپذیری مردم از طریق تدوین و اجرای برنامه های آموزشی متنوع بر شمرد و تأکید کرد: موضوع ترافيک به عنوان دغدغه مشترک مردم و مسئولان از اهميت ويژه اي برخوردار است و برگزاري جشنواره هايي با مشارکت خود مردم، از اقداماتي است که مي تواند به ارتقاي فرهنگ عمومي از جمله فرهنگ ترافيک جامعه منجر شود.

میرزایی قمی از افزایش مشارکت شهروندان برای شرکت در محور فرهنگ ترافیک این جشنواره، خبر داد و اظهار کرد: دریافت بیش از 63 هزار اثر حاوی موضوعات و نکات ترافیکی از منظر شهروندان در سومین دوره جشنواره مشکات فرهنگ ترافیک در مقایسه با دو دوره نخست این جشنواره، حاکی از این موضوع است که چنین جشنواره هایی، قابلیت رونق بخشی و نشاط آفرینی در فضای آموزشی و در نهایت ارتقای فرهنگ شهروندی را دارند.

وی کشف ظرفیت ها و توانایی های شهروندان 374 محله شهر تهران را از سایر نتایج جشنواره مشکات فرهنگ ترافیک دانست و تصریح کرد: حتی اگر به این موضوع بسنده کنیم که سال گذشته 63 هزار نفر و در حقیقت 63 هزار خانواده، زمانی را برای اندیشیدن و خلق یک اثر هنری و فرهنگی در زمینه فرهنگ ترافیک اختصاص داده اند، می توانیم این فعالیت شهروندی را در نیل به اهداف آموزشی بسیار موفق تلقی کنیم.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در پایان، «عابر پیاده و خط سفید» و «رانندگی منظم بین خطوط» را دو موضوع منتخب چهارمین جشنواره مشکات فرهنگ ترافیک اعلام و خاطرنشان کرد: توجه به علائم ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات از عوامل مؤثر در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی عبور و مرور محسوب می شوند.

گفتنی است چهارمین جشنواره مشکات فرهنگ ترافیک در سه گروه سنی و 10 قالب برگزار خواهد شد و 374 محله شهر تهران تا پایان آذر ماه، پذیرای آثار شهروندان علاقه مند به شرکت در این جشنواره آموزشی هستند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: