جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
رییس مشاوران شهردار تهران ازساماندهی روددره هاوطراحی معابر تهران متناسب با هویت ایرانی-اسلامی خبر داد

 

به گزارش شهرداری نیوز،رییس گروه مشاوران شهردار تهران با بیان اینکه بحث معماری فضای سبز از مسائل حائز اهمیت در هویت شهری است،گفت: ساماندهی روددره های شهر تهران که از چند سال پیش در دستور کار شهرداری قرار گرفته می تواند به هویت بخشی شهر کمک کند.

محمد هادی ایازی، با بیان این مطلب اظهار کرد: شهر تهران دارای 7 رود دره است که ساماندهی این روددره ها از چند سال پیش مورد تاکید مدیریت شهری قرار گرفته و تاکنون روددره فرحزاد و کن احیا و بوستان های نهج البلاغه و جوانمردان در این محل ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت بحث احیای بافت تاریخی شهر تهران است، افزود: منطقه12 منطقه میراثی شهر است که احیای بافت تاریخی آن در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و در حال پیگیری است.

ایازی اضافه کرد: از موضوعات دیگری که مورد توجه مدیریت شهری است بحث بازنگری جداره های اصلی شهر بخصوص در معابر اصلی و فرهنگی است. به عنوان مثال باید جداره های معابر خیابان های ولیعصر(عج)، انقلاب و آزادی مورد بازنگری قرار گیرد و معماری ایرانی-اسلامی در ساخت آن لحاظ شود.

رییس گروه مشاوران شهردار تهران ضمن تاکید بر احیای هویت ایرانی-اسلامی در معماری شهری گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حال تنظیم دستورالعملی است که بر مبنای آن بنای ساختمان ها نیز در صدور مجوز مورد توجه قرار گیرد، چرا که معماری ظاهر ساختمان ها به هویت شهری کمک می کند.

وی بیان کرد: شهروندان باید در معماری بنای خود به معماری ایرانی-اسلامی توجه کنند و بنده تردیدی ندارم که با مشارکت شهروندان ، در آینده شهر چهره مناسب تری پیدا می کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: