جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
جلو گیری از استفاده چاههای غیرمجاز برای آبیاری فضای سبز

 

به گزارش شهرداری نیوز،رییس اداره محیط زیست شهر تهران از تشکیل کارگروه ویژه جلوگیری از آلودگی آب در پایتخت خبر داد. 

مهندس حمید راحتی با اشاره به تبصره ذیل ماده 5 آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب در خصوص تشکیل کمیسیون دائمی در این خصوص گفت:‌ بر این اساس درخواستی از سوی اداره محیط زیست شهر تهران به معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران ارایه شده است تا این کمیسیون متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو، بهداشت،‌ کشور، صنعت، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر سازمان‌های مسئول آب و فاضلاب شهری تشکیل شود. 

وی با اشاره به کمبود آب در تهران افزود: بر این اساس واحدهای خدماتی، صنعتی و درمانی تولید کننده فاضلاب مکلفند قبل از تخلیه فاضلاب‌های خود به محیط زیست نسبت به تصفیه آنها با استانداردهای ملاک عمل سازمان محیط زیست اقدام کنند. 

رییس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: هم اکنون آب شرب مورد نیاز در پایتخت از طریق مخلوط کردن آب سدها با آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود که در این راستا ضروری است تمهیدات لازم برای جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی پایتخت صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: اداره محیط زیست شهر تهران با توجه به حساسیت‌های موجود درخواست تشکیل کارگروه ویژه جلوگیری از آلودگی آب را ارائه کرده است که این کارگروه به زودی به ریاست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری تهران تشکیل می‌شود. 

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از چاه‌های آب پایتخت از سوی شرکت آب منطقه‌ای برای آب شرب شهروندان استفاده می‌شود گفت: شرکت آب و فاضلاب مکلف است نسبت به شناسایی چاه‌های آلوده اقدام کند و پس از آن اداره محیط زیست شهر تهران و وزارت بهداشت نسبت به برخورد با واحدهای آلاینده اطراف آن اقدام می‌کند. 

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 70 واحد آلاینده پایتخت که اکثرا شامل کارواش‌ها، بیمارستان‌ها و واحدهای صنعتی بوده‌اند به دلیل آلایندگی آب، اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

شرکت آب و فاضلاب با چاه‌های آب غیر مجاز که برای فضای سبز و کارواش ها استفاده می شود برخورد کند 

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه به وجود چاه‌های آب غیرمجاز در پایتخت اشاره کرد و گفت: متاسفانه این چاه‌ها توسط دستگاه‌های خدماتی برای آبیاری فضای سبز و یا استفاده در کارواش‌ها و غیره بکارگیری می‌شود که بر این اساس شرکت آب و فاضلاب موظف است نسبت به شناسایی و برخورد با این چاه‌ها اقدام کند. 

وی با اشاره به اینکه استفاده از چاه‌های آب غیر مجاز در تهران موجب کاهش سطح سفره آبهای زیرزمینی و افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود که این امر بر آب شرب تهران تاثیرگذار است. لذا درخواست می کنیم شرکت آب و فاضلاب هرچه سریعتر نسبت به شناسایی و برخورد برای مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز در تهران اقدام کند.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: