جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 آبان 1394     
پیشرفت صددرصدی طرح خط سفید در تهران قدیم

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،  معاون شهردار تهران از پیشرفت صددرصدی اجرای پروژه خط سفید در معابر شریانی درجه 1 و 2 در منطقه 12 خبر داد .

سیدجعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه اصلاح رفتارها و هنجارهای ترافیکی در سایه اصلاح زیر ساخت های ترافیکی شهر محقق می شود، گفت: طرح خط سفید طی 8 ماه گذشته در شریان های اصلی و معابر درجه یک و 2 به اجرا درآمده است که بر این اساس طی مدتی که از اجرای طرح گذشته بالغ بر 85 درصد پیشرفت در اجرای زیر ساخت ها در تمامی مناطق 22 گانه داشته ایم.

وی با اشاره به  اجرای طرح انضباط ترافیکی در قالب طرح انضباط شهری در منطقه 12 گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی این طرح اجرای پروژه خط سفید در این منطقه است، از ابتدای سال جاری فاز نخست این طرح در معابر شریانی درجه یک اجرایی شده است و پس از آن فاز دوم و معابر شریانی درجه 2 در دستور کار قرار گرفته است .

معاون شهرداری تهران تصریح کرد: برآوردها نشان می دهد با اصلاح زیر ساخت های ترافیکی در این منطقه تخلفات و ناهنجاری های ترافیکی بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

به گفته تشکری هاشمی درصد پیشرفت طرح خط سفید به تفکیک امحا خط محوری، تراش و روکش تقاطع ، بلوک و کانال عابر پیاده ، خط کشی طولی ، علایم افقی، رفع نواقص ایستگاه های حمل ونقل عمومی، همسطح سازی گذرعابر پیاده در منطقه 12 ، صددرصد پیشرفت داشته است .

وی با اشاره به اینکه خط کشی‌های ترافیکی معابر مهم‌ترین ابزار کنترلی رفتار صحیح ترافیکی است که به منظور جلو گیری از حوادث و ایمنی در ترافیک به عنوان ابزار ضروری مورد توجه شهرداری است، گفت: تمامی معابر سطح منطقه 12 شهرداری تهران به لحاظ ساماندهی خط‌کشی‌های معابر و گذرگاه‌های عابر پیاده، مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه کانال عابرپیاده جایگزین خط‌کشی گذرگاه عابر پیاده در تقاطع‌ها شده است، گفت: در تقاطع‌ها به جای خط‌کشی نردبانی از کانال عابر پیاده استفاده شده به طوری که خط کشی در مسیر تردد عابران نباشد و دو خط موازی در عرض خیابان مسیر تردد عابران را مشخص کند تا در فصول بارش با مشکل لغزندگی مواجه نباشیم .

به گفته تشکری هاشمی در گام نخست اصلاح زيرساخت‌هاي ترافيكي و خط‌كشي‌هاي معابر شهري از مناطق 6و 8و بزرگراه‌هاي شهيد آبشناسان، صدر و بابايي آغاز شد که اين اقدامات براي آشنايي و رعايت بيش از پيش شهروندان صورت گرفت تا در رعايت قوانين و نظم و انضباط مشاركت كنند. پس از آن هم در معابر درجه یک و دو دیگر مناطق این طرح به اجرا در آمده است

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: