جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 آبان 1394     
کدام انیمیشن‌ها اسکار گرفته‌اند

فارس: امسال و در هشتاد و هشتمین دوره جایزه اسکار انیمیشن‌های «دایناسور خوب»، «آنومالیشا»، «پسر و دیو»، «پسر و جهان»، «خانه»، «پیامبر خلیل جبران»، «قوانین جهان- قسمت 0»، «مینیون‌ها»، «مومین‌ها در ریویرا»، «فیلم پناتوس»، «نمایش منظم: فیلم»، «فیلم شاون گوسفنده»، «باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب»، «وقتی مارنی آنجا بود»، «درون بیرون» و «هتل ترانسیلوانیا 2» از جمله 16 انیمیشنی هستند که می توانند در 14 ژانویه 2016 در بین نامزدهای نهایی اسکار قرار بگیرند.

بنظر می‌رسد انیمیشن‌های «هتل ترانسیلوانیا۲»، «فیلم شاون گوسفنده»، «مینیون‌ها» و «باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» از بخت خوبی برای حضور در اعلام نهایی نامزدها برخوردار باشند.

 کدام انیمیشن‌ها اسکار گرفته‌اند؟+تصاویر

پیش از این در سال 2015 انیمیشن «بیگ هیرو6» Big Hero 6  برنده اسکار شد و  در سال 2001 انیمیشن «شرک» انیمیش‌های «شرکت هیولاها» و «جیمی نوترون» را پشت سر گذاشت و برنده اسکار شد. سال 2002 «شهر اشباح» انیمیشن‌ «عصر یخبندان» را ناکام گذاشت تا برنده سال لقب بگیرد، فاتح اسکار انیمیشن سال 2003، «در جستجوی نمو» بود.

 کدام انیمیشن‌ها اسکار گرفته‌اند؟+تصاویر

«شرک1»گرچه در سال 2001 برنده اسکار شده بود اما دنباله آن یعنی «شرک2» نتوانست موفقیت قسمت اول را بدست بیاورد و «شگفت‌انگیزان» برنده اسکار سال 2004شد. انیمیشن‌های «عروس مرده» و «قصر متحرک هاول» در سال 2005 نتوانستند جلوی اسکار گرفتن «والاس و گرومیت،نفرین موجود خرگوش نما» را بگیرند. هیولاها ناکامان اسکار بودند چرا که در سال 2006 نیز «خانه هیولاها» و «ماشین‌ها» رقابت را به انیمیشن «خوش قدم» باختند،

 کدام انیمیشن‌ها اسکار گرفته‌اند؟+تصاویر

اسکار انیمیشن سال 2007 سیاسی‌تر از گذشته بود تا جائیکه انیمیشن ضد ایرانی «پرسپولیس» بر خلاف انتظار کارشناسان این حوزه در دنیا به فهرست نامزدها راه یافت که در انتها انیمیشن«راتاتویی» اسکار را کسب کرد، سال 2008 نیز «وال ئی» اسکار گرفت تا انیمیشن دوست داشتنی «پاندای کونگ‌فوکار» ناکام این سال باشد. انیمیشن «بالا» که در بین کارشناسان برنده قطعی اسکار 2009 بود با شایستگی این جایزه را دریافت کرد. انیمیشن «داستان اسباب بازی3» در سال 2010 توانست انیمیشن خوب «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» را شکست دهد و برنده اسکار شد.

 کدام انیمیشن‌ها اسکار گرفته‌اند؟+تصاویر

در سال‌های 2011، 2012، 2013 و 2014 انیمیشن‌های «رنگو»، «دلاور»، «منجمد» و «شش قهرمان بزرگ» برنده اسکار شده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: