جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 آبان 1394     
نايب رييس كميسیون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران تأكيد كرد:
حفظ ايمني تردد شهروندان در ساخت و سازهاي شهري

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، نايب رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه امروز زلزله به سانحه اي تبديل شده كه جان و مال مردم تهران را مورد تهديد قرار داده و به بزرگ ترين دغدغه شهروندان تهراني تبديل شده، گفت: البته نا امني خاموش و خفته اي نيز در زير پوست شهر وجود دارد كه جاي جاي تهران را مورد تهديد قرار داده است.  

مهندس محمد مهدي تندگويان افزود: آسيب هاي اين تهديد به مراتب ملموس تر از زلزله بزرگي است كه ممكن است در تهران رخ دهد و نمونه هاي آن را در حوادثي همچون سقوط بخشي از جرثقيل در خيابان خيام و ريزش پيشاني سالن اصلي تأتر شهر شاهد بوديم.

وي با اشاره به اين كه چنين حوادثي، تلنگري به سازمان هاي ذیربط جهت مديريت بحران هاي شهري است، اظهار كرد: قبل از وقوع هر گونه حادثه ناخوشايندي كه در آن به دنبال مقصر بگرديم و مجبور به پاسخ گويي باشيم، بايد نسبت به بررسي و بازسازي ساختمان هاي قديمي، به ويژه آنها كه مورد استفاده عمومي هستند، اقدام كنيم.

مهندس تندگويان با بيان اين كه بايد تا قبل از وقوع حادثه تدبير انديشي كنيم، اظهار كرد: در ساخت و سازهاي شهري، حفظ ايمني شهرونداني كه در اين كلان شهر به تردد مي پردازند، مورد توجه قرار گيرد و اين موضوع به مهم ترين جنبه فعاليت هاي فني و عمراني در شهر تبديل شود.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پایان با طرح اين پرسش كه چرا در توليدات صدا و سيما به عنوان اصلي ترين رسانه فرهنگي كشور، جايي براي به تصوير كشيدن ابعاد سنگين حوادث طبيعي مانند زلزله به چشم نمي خورد، خاطرنشان كرد: مي توان با كمك اين رسانه، شهروندان را در خصوص رفتار درست هنگام بروز بحران آشنا كرد و آموزش داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: