جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 آبان 1394     
شهیدی بارکوردخنثی‌سازی4500مین

  ایسنا:«شهید عبدالرّضا لشکریان در سال 1342 در تهران متولد شد. از ابتدا مانند پاره‌ای آتش در فعالیت‌های انقلابی مخصوصاً در حزب جمهوری اسلامی فعالیت داشت. با فرمان امام درباره جهادسازندگی، در جهاد سازندگی فومن به یاری روستائیان شتافت و تابستان آن سال با دهان روزه به جهاد می‌ایستد. پس از بازگشت به تهران با جمع کردن دوستان، فعالیت‌های خود را در انجمن اسلامی مدرسه و همچنین دفتر تبلیغات مدرسه عالی شهید مطهری ادامه داد.

شهیدی با رکورد خنثی‌سازی 4500 مین
 

پس از چند ماه، تحصیل را رها کرد و به پیشنهاد چند تن از برادران به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «منطقه 3» گیلان و مازندران ملحق شد. با شروع جنگ مأموریت‌هایی را در جبهه غرب سرپل ذهاب انجام داد و سپس به تهران بازگشت. ولی بعد از مدّتی تاب نیاورد و راهی جبهه‌های گرم جنوب شد و در واحد تخریب و خنثی‌سازی مین مشغول به کار شد. در طی این مدت به یک عملیات برون مرزی رفت در حالی که سرپرستی گروه را به عهده داشت تا هفت کیلومتری خاک دشمن پیش رفت و به موفقیت مأموریتش را به پایان رساند.

عملیات ثامن‌الائمه نخستین عملیات مشترک سپاه و ارتش پس از خلع بنی‌صدر، با رمز امام علی‌بن موسی الرّضا(ع) آغاز و منجر به شکست حصر آبادان به طور کامل شد و عبدالرضا لشکریان در این عملیات نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. طی این مدت وی حدود 4500مین را خنثی کرد. بالأخره عبدالرضا در روز دهم مهر ماه سال 1360 هنگام خنثی کردن یک مین جهنده به شهادت رسید.

در فرازی از وصیّتنامه شهید عبدالرّضا لشکریان آمده است:

«إن الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاکانهم بنیان مرصوص»

... من بر اساس احساس مسئولیتی که کردم و بر اساس پیام رهبر به جبهه نبرد حق علیه باطل آمدم تا بتوانم در راه خدا گامی برداشته باشم.

برادران عزیزم و خواهرم شما بعد از من پیام شهیدان را همچون گذشته به گوش همه برسانید. بگذار منافقین هر کار که دلشان می‌خواهد بکنند. دیگر جایی برای آنها میان خون جوشان شهدا نمانده.

برادران عزیزم و خواهرمهرگز از امام عزیز جدا نشوید همیشه به دنبال امام باشید چون تنها راهی است که از میان خون جوشان بیش از 160هزار کشته و معلول همچون لاله سرخ درآمده و شما باید دنباله‌رو همین راه باشید. از شما می‌خواهم به پیام‌های امام گوش داده و عمل کنید و آن را به گوش همه برسانید.

والسّلام

عبدالرّضا لشکریان».




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: