جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 آبان 1394     
فناوری جدید برای مکالمه‌ ربات‌ها

ایسنا: دکتر کریستال کایو و پروفسور آندرا توماز از دانشگاه جورجیا موفق به ارائه روش جدید جمله‌سازی و مکالمه شبیه‌ انسان برای نسل جدید ربات‌های انسان‌نما شدند.

آنها یکی از مهمترین اشکالات سیستم‌های ارتباط‌سازی ربات‌های امروزی را روش سوال و پاسخ می‌دانند، چرا که در این روش مانند نرم‌افزار سیری شرکت اپل، مکالمه تنها با سوال و پاسخ امکان‌پذیر است و در این میان هیچ‌گونه احساس و یا تشابهی به انسان واقعی احساس نمی‌شود.

فناوری جدید برای مکالمه‌ ربات‌ها+عکس


کایو و توماس با مطالعه بر روی روش ایجاد ارتباط‌ انسان‌ها در جامعه و در شرایط واقعی، مدل جدیدی از مکالمه با ربات‌ها را بر مبنای جملات رسمی، جملات شکسته، خنده و سایر شرایط عادی شبیه‌سازی کردند.

محققان معتقدند با رونمایی از سیستم‌های مکالمه با رایانه مثل سیری شرکت اپل و جستجوی صوتی شرکت گوگل، پیشرفت‌های شگرفی در صنعت ربات‌های انسان‌نما پایه‌ریزی شد، اما این نرم‌افزارها فاقد قابلیت درک احساسات انسان‌ و تغییر لحن و بیان گفتارها هستند و برای استفاده در ربات‌های انسان‌نما مناسب نیستند.

کایو در مورد تکنیک شخصیت‌سازی ربات‌ها اظهارکرد: برنامه‌ریزی زبان مکالمه جدید ربات‌ها با همکاری گروه دیگری از محققان دانشگاه جورجیا که بر روی نحوه بداهه‌گویی بیانی مطالعه می‌کردند، شکل بهتری گرفته و با تشابه بهتری انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در این مطالعه مشخص شد که بخشی از بیان انسان به کمک ژست‌های بدن منتقل شده و بخش بیشتری از آن به کمک مکالمه به طرف مقابل منتقل می‌شود.

محققان در این مطالعه موفق به برنامه‌ریزی مولفه‌های مکالمه‌ای جدید مثل قابلیت شکستن سکوت، قطع کردن صحبت‌های طولانی طرف مقابل و تعیین فاصله زمانی مناسب بین جملات شدند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: