جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 آبان 1394     
اجرای ناقص LEZ مصداق نقض حقوق شهروندی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد ،اخیراً برخی از کارشناسان و مدیران در جراید و رسانه ها از اصطلاح «اقناع نمودن پلیس راهور» یا «تعلل پلیس راهور» در اجرای طرح کاهش،‌ یا به اصطلاح طرح L.E.Z استفاده می کنند که به کارگیری این نوع ادبیات، دور از منطق علمی و تخصصی در این حوزه است.

وی گفت:اولا اقناع جایی مصداق پیدا می کند که شخصی متوجه حرف های شخص دیگری نشود و شکر خدا، در بحث طرح کاهش، همه متوجه حرف های یکدیگر هستند،؛ ثانیا پلیس راهور، مانند سایر مسئولان مدیریت شهری، دغدغه آلودگی هوا و محیط زیست را دارد و نه تنها در مورد اجرای طرح کاهش، به هیچ وجه تعلل نکرده است، بلکه از هر طرح قابل اجرایی که موجب کاهش آلودگی هوا شود، استقبال می ‌کند.

مرادی در ادامه افزود، گزارش برخی از رسانه‌ها غیرمنصفانه و ناشی از برداشت نادرست است، اما آنچه که پلیس راهور درباره ایرادات و نواقص طرح کاهش مطرح می‌کند، ریشه در مطالعات تخصصی و تطبیقی پلیس دارد که نحوه اجرای طرح مذکور را در کشورهای اروپایی به دقت بررسی کرده و زمینه های بومی سازی طرح کاهش را در کلانشهر تهران به دقت سنجیده است. درباره طرح کاهش، پلیس راهور منتظر ارائه راهکارهای علمی تخصصی و البته منطقی از جانب مسئولان شهری،‌ است که با مقتضیات زمان و مکان همخوانی داشته باشد.

همچنین پلیس راهور با توجه به واقعیات بیرونی و عینی که یقینا اجرای این طرح را دچار مشکل می ‌کند در صدد جلوگیری از تصمیمات غیرکارشناسانه است. باید توجه داشت که از همان ابتدا که طرح کاهش مطرح شد، پلیس راهور از کلیات این طرح استقبال کرد و می‌کند اما معتقد است اجرای این طرح در ایران، به دلیل فقدان زیرساخت‌ها و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری لازم، با مشکل مواجه می‌شود.زیرا باور پلیس، این است که اجرای ناقص این طرح، مصداق عینی تضییع حقوق شهروندان خواهد بود. تمام دغدغه پلیس راهور این است که مبادا طرح دیگری تصویب شود و بعد از چند سال با صرف هزینه های گزاف و اعمال محدودیت‌های غیرمتعارف در روند زندگی عادی مردم، به این نتیجه برسیم که تمام راه رفته اشتباه بوده است. چرا که اصولا سیر تحول جوامع در حال توسعه، چنین آزمایش و خطاهایی را به هیچ وجه برنمی تابد.

با تشکر از زحمات مسئولان و دست اندرکاران حوزه ترافیک شهری،‌ توصیه می کنیم مسئولان محترم،‌ در خصوص بررسی دقیق نحوه اجرای طرح کاهش،‌ به رهنمودهای پلیس راهور توجه خاص داشته باشند و در راستای برآورده شدن پیشنهادات کارشناسانه این پلیس،‌ حرکت کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: