جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 آبان 1394     
خط فرامنطقه ای صادقیه-هفت تیر بدون هیچ تغییری در مسیر احداث می شود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران با اشاره به احداث خط فرامنطقه ای صادقیه-هفت تیر گفت: در احداث این خط به هیچ وجه فضای سبز و فضای معبری دست خوش تغییرات نخواهد شد. این در حالیست که تمامی۵ خط اتوبوس فرامنطقه اي در پايتخت خطوطی ویژه اما بدون جداکننده هستند. محدودیت هایی که در خطوط بی آر تی است، در این خطوط وجود ندارد و در بخش هایی از مسیر نیز اتوبوس ها در کنار سایر خودروها تردد می کنند.

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه احداث خطوط فرا منطقه ای مبتنی بر طرح جامع شهر تهران و مصوبات شورای عالی ترافیک تهران است، اظهارکرد: پلان کلی سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه شهر تهران براساس اولویت بندی مختلف طراحی شده که در این طرح سیستم ریلی به عنوان استخوان بندی اصلی شبکه حمل و نقل عمومی در اولویت نخست، خطوط سامانه تندرو و خطوط فرامنطقه ای به عنوان خطوط پرسرعت در شبکه معابر در اولویت دوم و در لایه سوم خطوط محلی و منطقه ای به عنوان تغذیه کننده لایه های بالایی هستند. لایه چهارم نیز تاکسی و در نهایت شبکه دوچرخه و پیاده راه ها با نقش دسترسی پاک و انسان محور مورد توجه قرار دارد .

وی با بیان اینکه در احداث خطوط فرامنطقه ای هماهنگی های لازم با کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر صورت گرفته است، تصریح کرد: انتقادات صورت گرفته سرچشمه از باورهای غلط موجود در ذهن هاست که برخی باور دارند معابر تنها باید در اختیار موتور سیکلت ها و خودروی شخصی باشد

معاون شهردار تهران تصریح کرد:5 خط فرامنطقه ای با طول 54 کیلومتر احداث می شود که خط یک مسیر میدان جمهوری- کلاهدوز؛ خط 2 میدان هفت تیر – میدان صادقیه؛ خط 3 پایانه بیهقی – ابتدای فردوسی؛ خط 4 خیابان شهید بهشتی – شهید مطهری و خط 5 میدان راه آهن – شهرک والفجر را شامل می شود .

تشکری هاشمی با اشاره به احداث خط فرا منطقه ای صادقیه-هفت تیر گفت: در احداث این خط به هیچ وجه فضای سبز و فضای معبری تغییر نمی کند. به عبارتی فضای نوستالژیک در بلوار کشاورز که بخشی از مسیر عبوری اتوبوس های این خط است، دستخوش تغییرات نخواهد شد. این در حالیست که تمامی۵ خط اتوبوس فرا منطقه اي در پايتخت خطوطی ویژه هستند اما بدون جداکننده و بدون محدودیت هایی که در خطوط بی آر تی است. به طوری که در بخش هایی از مسیر نیز اتوبوس ها در کنار سایر خودروها تردد می کنند.

وی تصریح کرد: امروز تکنولوژی به کمک ساخت شهرها آمده و اکنون بی هیچ تفکیک فیزیکی و بدون استفاده از گاردیل و یا تخطی به فضای سبز و فضای عبوری این خط را احداث خواهیم کرد .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: دیگر زمان سرویس دهی به خودروسواران به پایان رسیده و نمی توان به شهروندان گفت در صورتی که سرویس دهی مناسب حمل ونقل عمومی در شهر وجود ندارد، انتظار استفاده کمتر از خودروی شخصی را داریم. به همین منظور خطوط فرامنطقه ای با جدیت در شهر تهران راه اندازی خواهد شد .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه تجربه دنیا نشان می دهد در صورتی که حمل ونقل عمومی کارآمد در دسترس شهروندان باشد از خودروی شخصی کمتری استفاده می کنند، گفت: تفکیک فیزیکی در این خط صورت نمی گیرد و تنها  با کیفیت بهتر خدمات به شهروندان ارائه می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: