جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
شرایط تعویض اپراتور با حفظ شماره موبایل

مهر: اجرای طرح ترابردپذیری شماره موبایل یکی از الزامات اپراتورهای فعال موبایل است که در آخرين جلسه كميسيون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید.

براساس اصول حاکم مدنظر بر این مصوبه، در فرايند ترابردپذيري شماره تلفن‌همراه، مشترك يك اپراتور با حفظ شماره خود مي‌تواند اپراتور خود را تغيير دهد که ترابرد شماره فقط براي سيم‌كارتهاي فعال امكانپذير است.

طبق این مصوبه، براي انجام عمليات ترابرد، مشترك داراي سيم‌كارت فعال بايد درخواست خود را به صورت الكترونيكي يا با مراجعه حضوري به اپراتور پذيرا، يعني اپراتوري كه مشترك اپراتور ديگر، قصد استفاده از خدمات آن را دارد، ارائه كند و اپراتور پذيرا موظف است درخواست مشترك را براساس دستورالعمل اجرائي كه از سوي رگولاتوري ابلاغ مي‌شود تا رسيدن به نتيجه نهائي و تكميل عمليات ترابرد شماره مورد درخواست مشترك و برقراري خدمت پيگيري و اجرا كند.

بر اساس مصوبه كميسيون تنظیم مقررات ارتباطات، در حال حاضر هر مشترك براي هر شماره مي تواند حداكثر دو بار در سال، تقاضاي ترابرد شماره داشته باشد.

ترابرد شماره فقط بصورت نظير به نظير يعني سيم‌كارت دائمي به سيم‌كارت دائمي و سيم‌كارت اعتباري به سيم‌كارت اعتباري امكانپذير است.

همچنین براساس مصوبه كميسيون، اپراتور پذيرا موظف است به مشترك ترابرد شده، صرفا با همان تعرفه و كيفيت خدمات ارائه شده به ساير مشتركان خود، خدمات ارائه كند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: