جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 آبان 1394     
سهم ٤٥ درصدی خودروهای کاربراتوری در آلودگی هوای تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،عامل ٤٥ درصد آلودگی هوای شهر تهران تردد ٣٠٠ هزار خودرو کاربراتوری است.

ولی‌ الله آذروش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این که تنها راه کاهش آلودگی هوا و قابل تحمل کردن هوای تنفسی شهر تهران انجام دقیق معاینه فنی خودروهاست، گفت: محدود کردن تردد خودروهای کاربراتوری در سطح شهر و رعایت قانون جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده تنها راه کاهش آلودگی هواست.

وی با اشاره به سهم ٨٠ درصدی خودروها در آلودگی هوای تهران افزود: از ٣ میلیون دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی در تهران تنها ٢٣٠ هزار خودرو از ابتدای امسال تاکنون به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

آذروش با بیان این که بالغ بر ٨٠ درصد خودرو تهرانیها فاقد معاینه فنی است، تصریح کرد: براساس آمار مراکز، ٢٧ درصد مردودی خودروها مربوط به تست آلایندگی است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران عنوان کرد: مطابق قواعدی که سازمان حفاظت محیط زیست برای خودروهای انژکتوری و کاربراتوری به مراکز معاینه فنی ابلاغ کرده، قبول شدن خودروهای کاربراتوری در این آزمون بسیار ساده است، اما با این حال ٥٠ درصد از خودروهای کاربراتوری مراجعه کننده به مراکز، در آزمون آلایندگی مردود می‌شوند.

وی با بیان این که هم اکنون حدود ٣٠٠ هزار خودرو کاربراتوری در تهران در حال تردد هستند، گفت: آلودگی آنها در حال خوشبینانه ٢٠ برابر یک خودرو با استاندارد پایین یورو٢ است و عامل ٤٥ درصد آلودگی هوای شهر تهران تردد همین ٣٠٠ هزار خودرو است.

آذروش با اشاره به همکاری نکردن برخی شهروندان برای اخذ معاینه فنی تصریح کرد: پلیس باید هرچه زودتر نسبت به اتصال اطلاعاتش به سامانه معاینه فنی شهر تهران و اعمال قانون جریمه به صورت سیستماتیک و نرم افزاری اقدام کند، زیرا برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی می‌تواند تاثیر مستقیمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: