جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 آبان 1394     
دوشنبه آخرین روز نمایشگاه حمل و نقل عمومی است

به گزارش گروه حمل و نقل غمومی و شهری شهرداری نیوز، رييس هيأت مديره و مدير عامل شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران، همزمان با برگزاري «نمايشگاه بين المللي حمل و نقل عمومي و خدمات شهري»، با اعلام اين كه از اعصار و قرون گذشته، برخورداري از شبكه حمل و نقل كارآمد، يكي از عوامل زمينه ساز توفيق تمدن هاي بزرگ بوده، گفت: تمدن باستاني و پر افتخار ايران، بخشي از اقتدار تاريخي خود را مديون موقعيت جغرافيايي خاص و نظام توانمند و انعطاف پذير حمل و نقل و ارتباطات بوده است.  

دكتر حسين اسفهبدي افزود: صنعت جا به جايي و انتقال انسان و كالا از مكاني به مكان ديگر، يكي از دغدغه هاي مهم انسان ها و از پيش نيازهاي توسعه جهاني به شمار مي آيد كه در حوزه حمل و نقل قرار مي گيرد و اين موضوع در واقع يكي از مشغله هاي بشر، از ابتدايي ترين تا پيشرفته ترين مراحل توسعه بوده است.

وي با تأكيد بر اين كه راه ها و وسايل نقليه، دو فاكتور اساسي و مهم ترين عوامل پيشرفت صنعت حمل و نقل و توسعه اقتصادي و اجتماعي هستند،‌ اعلام كرد: نظام شهرنشيني و روند سريع آن در كشورهاي در حال توسعه، سبب هجوم گسترده به شهرها و در نتيجه پيدايش بخش خدمات متورم، حاشيه نشيني گسترده، بيكاري پنهان و دوگانگي شبكه هاي اجتماعي شده است.

حمل و نقل در زندگی تک تک شهروندان نقش دارد

رييس هیأت مديره شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي با اشاره به اين كه نظام شهرنشيني يكي از مهم ترين پديده هاي عصر حاضر است، تا جايي كه صحبت از انقلاب شهري در دنيا مي شود، ‌اظهار كرد: در ايران، توسعه شهرنشيني بسيار شتابان و سريع بوده و بر همين اساس، حمل و نقل از مؤثرترين بخش ها در مسیر حركت به سمت توسعه اقتصادي و اجتماعي در شهرنشيني بوده و از اصلي ترين بخش هاي زيربنايي توسعه جامعه محسوب مي گردد و افزون بر تسريع در توسعه اقتصادي، خود نيز در جريان فرآيند توسعه، دستخوش تحولات مي شود.

اسفهبدي با بيان اين كه ارتباط ميان صنعت حمل و نقل با بخش هاي اجتماعي و اقتصادي اين باور را تقويت مي كند كه حمل و نقل از اركان اصلي اقتصاد و تجارت و بخش مهمي از زندگي اجتماعي به حساب مي آيد، تصريح كرد: ادامه حيات و رشد اقتصادي تا حد زيادي وابسته به آن بوده و حتي در برخي موارد، بدون آن رشد اقتصادي، توسعه اجتماعي و ارائه خدمات رفاهي امكان پذير نبوده و موجب اختلال در مجموعه سيستم هاي توليد، توزيع، مصرف و در نهايت رفاه عمومي جامعه خواهد شد.

وي با تأكيد بر اين كه در اين ميان، حمل و نقل عمومي مي تواند بر اقتصاد كشور و منافع ملی از طریق كاهش آثار فقر و اختلاف درآمدي اثرگذار باشد، اضافه كرد: ارتباط عميق حمل و نقل با زندگي تك تك افراد و جوامع بشري از حيث دسترسي به خدمات و رفاه اجتماعي و نقش اساسي آن در ارتقاي سطح زندگي و رفاه عمومي، بيانگر نقش فرهنگي و اجتماعي اين صنعت است.

حمل و نقل زیرساخت توسعه پایدار است

مدير عامل شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي با اشاره به اين كه ارتقاي سطح و كيفيت زندگي، امري ضروري است كه به توسعه حمل و نقل توجه ويژه اي داشته و از طريق آن، می توانیم پاسخگوي تقاضاي بخش هاي مختلف جامعه براي دست يآبي به آموزش و فرهنگ و فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي باشيم،‌ اظهار كرد: در بسياري از اوقات، صنعت حمل و نقل از طريق توریسم به ايفاي نقش مي پردازد.

اسفهبدي با بيان اين كه اين نمايشگاه با هدف ايجاد زمينه رشد صنعت حمل و نقل عمومي و ارائه توانمندي سازمان ها و  شركت ها در راستاي ايجاد زيرساخت توسعه پايدار برگزار شده، تصريح كرد: اميد است با برپايي نمايشگاه مذکور، گام مهم و مؤثري در جهت شكوفايي اين صنعت برداشته شود.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه با زحمات فراواني كه براي برگزاري این نمايشگاه كشيده می شود، هر سال نسبت به سال گذشته، شاهد بهبود كيفيت نمايشگاه مذکور بوده ايم، خاطرنشان كرد: امسال بسياري از صاحبان صنايع و واحدهاي توليدي داخلي و توليد كنندگان و مؤسسات بين المللي، كالا و خدمات خود را در نمايشگاه فوق عرضه كرده اند.

گفتني است «سيزدهمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل عمومي و خدمات شهري» تا روز دوشنبه 11 آبان در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران داير است و بازديد از آن براي عموم علاقه مندان امكان پذير است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: