جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 آبان 1394     
حضور 220 شرکت داخلی و خارجی در 30 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،رییس ستاد برگزاری «نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» با اعلام مشارکت 220 شرکت داخلی و خارجی در سیزدهمین دوره این نمایشگاه گفت: علاوه بر شرکت های داخلی، شرکت های خارجی از 3 کشور بزرگ آسیایی شامل کره، ژاپن و چین و 5 کشور مهم اروپایی شامل ایتالیا، هلند، آلمان، سوئد و فرانسه در این نمایشگاه در فضایی به متراژ 30 هزار مترمربع، مشارکت دارند.

سید علی اعتدالی افزود: این نمایشگاه با مشارکت مؤثر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تحت پوشش این معاونت و با همکاری سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بر پا شده است.

وی با تأکید بر این که «نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» در انجمن جهانی صنایع نمایشگاهی (UFI) به ثبت رسیده، اعلام کرد: امروز همگام با پیشرفت روزافزون جوامع در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه حمل و نقل عمومی و توسعه شهری در کشور به ویژه در کلان شهر تهران می باشیم.

توسعه حمل و نقل شهری باعث توسعه پایدار شهرها می شود

رییس ستاد نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری با اشاره به این که تحولات شهری با توجه به گسترش روزافزون شهرها و تنوع درخواست ها و نیازهای شهروندان، توسعه فرهنگ شهرنشینی، توسعه راه های برون شهری و معابر درون شهری و زیرساخت های آن و رویکرد عمومی به سمت و سوی شهرنشینی از رشد قابل توجهی برخوردار است، اظهار کرد: این رشد روزافزون موجب گردیده تا گستردگی خدمات قابل عرضه در شهرها، دامنه وسیعی داشته باشد.

دکتر اعتدالی با بیان این که توسعه پایدار قتصادی در جوامع، بیش از هر چیز نیازمند طراحی زیرساخت های اساسی، تهیه و تدوین قوانین و مقررات حاکم بر این جوامع، به کارگیری فن آوری های نوین در سیستم های حمل و نقل، ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، مدیریت جامع شهری، ترافیک، خدمات و عمران شهری و تأمین به موقع نیازهای شهروندان است، تصریح کرد: نمایشگاه های بین المللی می توانند در امر بازاریآبی علمی، انتقال تکنولوژی و توسعه صنعتی مؤثر باشند.

وی با تأکید بر این که 5 هدف برای این نمایشگاه پیش بینی شده، اضافه کرد: معرفی دست آوردها، ظرفیت ها و توانمندی های شرکت ها و سازمان های داخلی در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی، صنایع ریلی، خودروهای سنگین، ماشین آلات عمرانی و راه سازی، وسایل نقلیه سبک و سنگین، خودروهای مخصوص و تجاری، خودروهای برقی و هیبریدی و تجهیزات ترافیکی، عمران و توسعه شهری، مکانیزاسیون خدمات شهری، مدیریت جامع شهری، دست آوردهای شهرداری های سراسر کشور و زیرساخت های حمل و نقلی کشور، نخستین هدف نمایشگاه مذکور است.

شهروندان در توسعه اقتصادی شهرها از جایگاه ویژه ای برخورداراند

رییس ستاد نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری با اشاره به این که انتقال دانش فنی و تکنولوژی روزآمد به کشور در راستای رشد کیفی محصولات داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد ظرفیت های جدید در بخش تولید رقابتی یکی از اهداف این نمایشگاه است، اظهار کرد: آشنایی با الگوهای موفق جهانی در عرصه حمل و نقل عمومی، جا به جایی کالا و مسافر، نیازمندی های شهری و توسعه راه های برون شهری و معابر درون شهری از دیگر اهداف نمایشگاه مذکور است.

دکتر اعتدالی با بیان این که فراهم نمودن زمینه های لازم جهت سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی در بخش های مربوط به ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، هدف بعدی این نمایشگاه است، تصریح کرد: بهبود وضعیت محیط زیست در کلان شهر ها و بهینه سازی مصرف سوخت در کشور، واپسین هدف نمایشگاه فوق است.

وی با تأکید بر این که کشورمان در مسیر توسعه اقتصادی به ارتقای کیفی خدمات قابل عرصه، رعایت استانداردهای جهانی، توسعه شهری، رفع معضل ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی و بهره گیری از آخرین پیشرفت ها و دست آوردهای جهانی راه و زیربنای حمل و نقل نیاز دارد، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری، این موقعیت را فراهم می سازد تا شهروندان به جایگاه خود در توسعه اقتصادی شهرها واقف گردند.

نمایشگاه به مسئولیت پذیری مسئولان در قبال شهروندان می انجامد

رییس ستاد نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری با اشاره به این که مسئولیت پذیری نهادهای ذیربط و مراکز تصمیم گیر در ارتباط با تأمین خواسته های شهروندان از جمله آثار برگزاری این نمایشگاه است، اظهار کرد: کمک به بازسازی فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی شهرها، توجه به مسائل و مشکلات ناوگان حمل و نقل شهری و جاده ای و کمک به حل معضل ترافیک از دیگر نتایج نمایشگاه مذکور است.

دکتر اعتدالی با بیان این که تحول در نظام مدیریتی و لزوم تهیه و تدوین ساختاری جدید برای حمل و نقل عمومی، خروج خودروهای فرسوده و مدیریت تقاضای حمل و نقل از جمله اثرات این نمایشگاه است، تصریح کرد: همچنین نمایشگاه مذکور زمینه لازم را جهت ارتباط تنگاتنگ سازمان های داخلی و خارجی عرضه کننده این خدمات ایجاد می کند.

وی در پایان با تأکید بر این که امیدواریم با بهره گیری از دست آوردهای سیزدهمین نمایشگاه، بتوانیم نمایشگاه چهاردهم را در سال آینده پر بارتر از امسال برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: این امیدواری با توجه به پشت سرگذاشتن تحریم های نا عادلانه بین المللی سال های اخیر و ارتقای سطح نمایشگاه، چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمّی، دور از انتظار نیست.

گفتنی است «سیزدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» تا روز دوشنبه 11 آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است و بازدید از آن برای عموم علاقه مندان امکان پذیر است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: