جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
ضرورت فعالیت همه دستگاه های مرتبط در کاهش گازهای گلخانه ای

 

به گزارش شهرداری نیوز،رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیش بینی های سازمان هواشناسی و دبیرخانه QUT را حاکی از این دانست که تا سال 2039 درجه حرارت زمین در ایران، نیم درجه در مقیاس سانتیگراد افزایش می یابد و حدود 9 درصد نیز از میزان بارندگی ها کاسته خواهد شد.

علی محمد شاعری با بیان اینکه گزارش های آب و هوایی نشان می دهد که طی دهه های گذشته به علت پدیده تولید و انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا، ایران نیز با افزایش درجه حرارت به میزان 0.7 درجه در مقیاس سانتیگراد و کاهش 10 درصدی بارندگی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه علت اصلی افزایش دما و کاهش بارندگی در 2دهه گذشته در کشور، تولید و انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف بی رویه انرژی هیدروکربنیک(فسیلی) و توسعه نامتوازن با محیط و استقرار صنایع انرژی بر و ناکارآمد است، ادامه داد: از دیگر معضلات این موضوع کاهش سطح جنگل ها، پوشش گیاهی و همچنین دفع نامناسب پسماندهاست.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به گزارش های آب و هوایی شهر تهران پرداخت و گفت: این گزارش ها حاکی از آن است که در دهه های گذشته هوای پایتخت گرمتر و میزان بارندگی به علت افزایش گازهای گلخانه ای بیشتر شده است.

شاعری پیش بینی های سازمان هواشناسی و دبیرخانه QUT را حاکی از این دانست که تا سال 2039 درجه حرارت زمین در ایران نیم درجه در مقیاس سانتیگراد افزایش یافته و حدود 9 درصد از میزان بارندگی کم می شود.

وی با بیان اینکه این دو پدیده می تواند کشور ما را تحت تاثیر جدی قرار دهد، اظهارکرد: مشکلات ناشی از افزایش دما و کاهش بارندگی سبب می شود، پدیده هایی مانند بیابان زایی، کاهش آب، گسترش ریزگردها و افزایش انواع آلاینده های زیست محیطی و محصولات کشاورزی و جنگل ها ایجاد شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکیدبر اینکه همه دستگاه های ذیربط باید در این حوزه فعال باشند، اشاره کرد: وزارت نفت، صنایع، نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و شهرداری های سراسر کشور با کمک مردم باید منابع انتشار گازهای گلخانه ای را دقیقا شناسایی و تحت کنترل و مدیریت خود درآورند.

شاعری همچنین اضافه کرد: با فرآیند های انرژی بر در طول سال های اخیر 77 درصد از گازهای گلخانه ای (سوخت های فسیلی)، 13 درصد کاهش سطح جنگل ها و 10 درصد استقرار صنایع رخ داده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: