جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 آبان 1394     
میثم مظفر:
برای ایجاد هوای پاک 4 هزار سمندEF7 وارد چرخه تاکسیرانی شد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به اهم فعالیت های 10 ساله سازمان تاکسیرانی در دوران مدیریت دکتر قالیباف بر شهردار تهران، اشاره کرد و گفت: تمرکززدایی با تقسیم فعالیت های سازمان به 5 پهنه در سطح شهر از سال 84 تا 88 مهمترین اقدام سازمان طی 10 سال گذشته است.

میثم مظفر با بیان این مطلب افزود: ساماندهی مسافربرهای شخصی، شروع به کار اولین شرکت خصوصی تاکسیرانی، توزیع کارت های سوخت خودروهای تاکسی، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری و راه اندازی سیستم جامع تاکسیرانی از فعالیت های سازمان تاکسیرانی در سال های 84 تا 88 است.

وی در ادامه افزود: تعیین شاخص های درآمدی و هزینه های تاکسیرانان، مهندسی خطوط، آئین نامه انضباطی تاکسیرانان و شرکت های خصوصی، آئین نامه رفتاری تاکسیرانان و آئین نامه شرح وظایف شرکت های خصوصی از مطالعات انجام شده درسال های 88 تا 89 را شامل می شود.

مدیرعامل مدیریت و نظارت برسازمان تاکسیرانی عنوان برتر نمایشگاهTRAFEX2010 را بین سال های 89 تا 90 کسب کرد، یادآور شد: علاوه براین رتبه تکریم ارباب رجوع در شهرداری تهران را کسب کرد.

مظفر به اقدامات سازمان تاکسیرانی طی سال های 90 تا 91 در دوران مدیریت قالیباف شهردار تهران اشاره و خاطرنشان کرد: انجام مطالعات خطوط HOV در تاکسیرانی تهران، انجام مطالعات بررسی شاخص های تاکسی استاندارد، هماهنگی درخصوص بهره مندی تاکسیرانان از پروژه های مسکن مهر، مطالعه جانمایی مراکز جذب سفر در مبادی ورودی شهرو برگزاری کنفرانس تاکسی فردا و شروع مطالعات راه اندازی از اقدامات سال های 90 تا 91 است.

وی با بیان اینکه شهریور ماه سالجاری 70 تاکسی هیبریدی به حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد شد، تصریح کرد: برای رسیدن به هوایی پاک و از میان بردن خودروهای فرسوده در سال گذشته 4 هزار تاکسی سمندEF7 جایگزین تاکسی های فرسوده کردیم و تا به امروز موافقت نامه ورود هفت هزار خودروی مدرن دارای استاندارد یورو6 و5 گرفته شده است.

مظفر با اشاره به اینکه هر خودروی فرسوده 40 گرم آلودگی تولید می کند و این در حالی است که خودروهای برقی 6 دهم گرم آلودگی تولید می کند، ادامه داد: هر تاکسی پیکان معادل 66 عدد خودروی برقی آلودگی تولید می کند. بنابراین با احتساب تولید روزانه 5 کیلوگرم آلاینده سالانه 1500 کیلوگرم آلایندگی کاهش می یابد و اگر بتوانیم تعداد خودورهای هیبریدی را به 10 هزار دستگاه برسانیم سالانه 15 میلیون گرم ذرات آلاینده از هوای تهران کم می شود.

مدیرعامل مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی همچنین متوسط مصرف سوخت در یک تاکسی فرسوده را به ازای هر 100 کیلومتر 15 لیتر دانست و خاطرنشان کرد: این میزان سوخت در خودروهای هیبریدی به 5 لیتر کاهش می یابد و با ورود 10 هزار تاکسی هیبرید سالانه 72 میلیارد تومان صرف جویی در منافع ملی خواهیم داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: