جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 آبان 1394     
قالیباف:
مسائل مالی شهرداری شفاف است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران مسائلی در خصوص شفاف نبودن مسائل مالی شهرداری تهران مطرح می‌شود گفت: مسئله مالی شهرداری شفاف است چراکه در آن حسابرسی انجام می‌شود.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اختتامیه دومین برنامه خشت طلایی تهران که امروز با حضور جمعی از مسئولان شهری و همچنین مهمانان خارجی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست های شهرداری تهران در عرصه بین‌المللی تبدیل شده به شهری جهانی و خشت طلایی به همین منظور اولین برنامه خشت طلایی به عنوان جایزه جهانی تهران در سال 2013 در تهران برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه خشت طلایی تهران هر دوسال یک‌بار برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه به طرح های عمرانی جایزه تعلق می‌گیرد که در دومین برنامه به  24 پروژه داخلی و خارجی هدایایی داده شد.

شهردار تهران با بیان اینکه خشت طلایی تهران برای بهتر شناخته شدن تهران است یادآور شد 700پروژه به دبیرخانه خشت طلایی ارسال می‌شود که فرصتی را برای تهران فراهم می‌کند که از این روش ها کسب تحربه کند.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برنامه های شهرداری تهران هزینه بار است و تاثیر گذاری آن چنانی ندارد تصریح کرد: برنامه هایی شهرداری تهران معرفی می‌کند برای بهتر شناخته شدن تهران موثر است چراکه پروژه‌ها از استاندارد‌های لازم برخواردار است به همین منظور تهران بیش از 500 پروژه را مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای خود فرصت طلایی را فراهم می‌کند.در واقع برای برگزاری این برنامه‌ ها ارزش مالی مهم نیست.

قالیباف در پاسخ یه سوال خبرنگار دیگری درباره صحبت‌های  مبنی بر صحبت های حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر مبنی بر این که در شهرداری تهران در خصوص مسایل مالی شفافیتی وجود ندارد تصریح کرد: در شهرداری تهران شفاف سازی وحود دارا دولی در آن حسلابرسی انجام می‌شود و خود این حسابرسی دلیل شفایفیت این موضوع است.

وی اضافه کرد: در شهرداری تهران وقتی حسابرسی انجام می‌شود  همه مجموعه ها و شرکت ها را در بر می گیرد شورای شهر هم به عنوان ناظر حسابرس انتخاب می‌کند و ممکن است بین دو حسابرس اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما این امر به معنای تخلف نیست چراکه ممکن است در خصوص مسئله پولی برای برنامه 10روز این واریز با تاخیر انجام شود.

شهردار تهران با تاکید بر این که هیچ گونه تخلفی در شهرداری تهران به معنای اتفاق افتادن جرم نیست گفت: قبل از سال 84 بند و تبصره ای بیاورید که نشسان دهد چه وقتی این حسابرسی صورت گرفته است . قالیباف اضافه کرد: در یک شرکت کوچک هم ممکن است حسایرس‌ها با مشکل مواجه شوند اما این به معنای اتفاق افتادن جرم نیست.

وی در ادامه با اشاره به طرح ال ای ذی یادآور شد  در اصل برای اجرایی شده این طرح به توافق رسیدیم و قرار است این طرح در دوبخش انجام شود. شهردارتهران ادامه داد: در محدوده زوح و فرد علاوه بر اجرایی شده طرح زوح و فرد طرح معاینه فنی خودروها هم الزامی میشود چراکه در گذشته در خصوص معاینه‌ی فنی خودروها نواقصی وجود داشته است و برچسب‌ها از مسیر نادرست تهیه می‌شد به همین منظور بانک اطلاعاتی درست کردیم که زمان اجرایی کردن طرح ال ای ذی با توحه به اصلاح آیین نامه باشد.

شهردار تهران با اشاره به نزدیک شدن به فصل زمستان تصریح کزد: برنامه ای در این خصوص برای جلو گیری از آلودی هوا پیش بینی کردیم و ابلاغیه هایی هم در خصوص این امر صادر کرده ایم.

قالیباف درپایان با اشاره به مصوبه هیئت دولت درخصوص ممنوعیت تردد خودروهای کاربراتوری که بیش از 20سن دارند خاطرنشان کرد: اصلاح ایین نامه طرح ال ای ذی توسط خندان دل معاون وزیر کشور منوطبه اجرای زمان بندب و اصلاح ایین نامه است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: