جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 آبان 1394     
خبر بابک زنجانی از ضمانتنامه بانکی

تسنیم: در چهارمین جلسه محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، اظهار کرد: ایران در ترکیه و چین حساب دارد و از این حساب‌ها فقط و فقط برای واردات استفاده می‌شود،‌یعنی نه می‌توان پول ریخت و نه می‌توان پول برداشت مثلا نفت را به هند می‌دهیم و برنج می‌گیریم و از آنها می‌خواهیم مبلغ این حساب کم شود.

متهم پرونده نفتی ادامه داد: اینکه می‌گویند زنجانی چندین‌بار حرف زده و عمل نکرده یک زیاده‌گویی است. خواسته آنها این است که برای بانک مرکزی در یک بانک فرست‌کلاس در یکی از کشورهای خارجی حساب بانکی باز کنم و آنها پول را به آن بانک انتقال دهم و هر جا خواستند منتقل کنند و کارمزد هم ندهند. 

وی ادامه داد: آیا وظیفه من است که برای شما حساب باز کنم یا اجازه حواله‌جات برای شما بگیرم؟ 

بابک زنجانی افزود: یک مرد وقتی حرف می‌زند باید به حرف خود عمل کند، فرقی نمی‌کند وزیر باشد یا یک شخص ضعیف در جامعه. 

متهم پرونده نفتی گفت: وزیر نفت می‌گوید زنجانی جای پول‌ها را نشان دهد، اما وقتی وکلای من می‌گویند حاضریم ضمانتنامه صادر کنیم می‌گویند باید بانک مرکزی تایید کند که این پول‌ها مربوط به فروش سلاح یا هروئین و ... نباشد. 

وی گفت: از طرفی می‌گویند شرکت HK تحریم است و فقط بانک‌های فرست‌کلاس می‌توانند انجام دهند. شما که می‌دانید شرکت HK تحریم است چرا این حرف‌ها را می‌زنید.

متهم پرونده نفتی ادامه داد: مسئول امور حقوقی وزارت نفت می‌گوید زنجانی یک سنت هم نریخته اما آیا شما حسابی داده‌اید که به آن پول واریز کنم. 

بابک زنجانی ادامه داد: به خاطر اینکه قدرت خارجی خود را به اثبات برسانم مبلغ یک هزار و 968 میلیون یورو ضمانت‌نامه به ذینفعی HK از یک بانک معتبر صادر شده است. این ضمانتنامه نیازمند امضای 4 نفر است که 2 نفر امضا کردند اما چون شنبه و یکشنبه در کشورهای خارجی تعطیل است امضاهای باقی‌مانده طی روزهای آینده انجام می‌شود و فکر می‌کنم دوشنبه یا سه‌شنبه به دست شما برسد، در این هنگام قاضی صلواتی از بابک زنجانی خواست اسم بانک صادرکننده ضمانت‌نامه و کشوری که این بانک در آن قرار دارد را عنوان کند. 

وی ادامه داد: نزدیک به 2 سال است در بازداشت انفرادی به سر می‌برم و در طول این 2 سال دادستانی تلاش زیادی کرده تا به قضاوت درست برسد و در این مدت نزدیک به 3 هزار صفحه نامه شماره شده تقدیم دادستانی کرده‌اند. 

متهم پرونده نفتی ادامه داد: اینکه یک دولت یا شخصیت که چند صباحی قدرت دارد، قدرت خود را برای تخریب دیگران استفاده کند، نهایت بی‌انصافی و یک عمل ناجوانمردانه است. 

در ادامه قاضی صلواتی بار دیگر به متهم تذکر داد که اجازه توهین به دولت جمهوری اسلامی ایران را ندارد. 

رئیس دادگاه گفت: این پرونده یک پرونده قضایی است و به هیچ عنوان بحث‌های سیاسی وجود ندارد. دستگاه قضایی کاملا مستقل است و در کمال قاطعیت به کار خود ادامه می‌دهد.

بابک زنجانی در پاسخ به تذکر قاضی پرونده گفت: 2 سال است دولت هزار نفر را بر سر من ریخته و هیچ کس نیز هیچ چیز نمی‌گوید و متاسفانه قانون نیز برای من کاری نکرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: