جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 آبان 1394     
مشکل صنعت خودرو تنها نقدینگی نیست

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : صنعت خودرو امروز با مسائل و مشکلات متعددی در حوزه تولید و نقدینگی روبروست به طوری در شرایط کنونی علاوه بر مشکل کاهش توان مالی ، تولیدکننده نیز به دلیل عدم تامین منابع مالی با مشکلات جدی مواجه است.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به بسته های حمایتی دولت به منظور خروج از رکود اقتصادی در کشور اظهار داشت : متاسفانه رکود فعلی تنها در صنعت خودرو وجود ندارد بلکه این وضعیت بر در تمام بخش های صنعتی و اقتصادی کشور حاکم شده به طوری که این شرایط موجب شده که اغلب  کارخانجات تولیدی  با ظرفیتی کمتر از 50 درصد در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت بسته حمایتی دولت بر رفع رکود از بازار خودرو گفت : هر چند بسته پیشنهادی دولت و حمایتی مالی از خودروسازان و قطعه سازان در خروج صنعت از وضعیت کنونی موثر است اما  باید راهکاری اساسی تر برای خروج صنعت خودرو کشور از شرایط فعلی اتخاذ شود.

وی افزود :  با وجود اینکه بسته های حمایتی دولت می تواند راه نجات اقتصاد کشور از شرایط فعلی باشد اما صرفا این بسته نباید مالی بوده و می تواند راهکارهای دیگری در این بسته حمایتی در نظر گرفته شود.

با اشاره به اینکه امروز نقدینگی علت همه مشکلات تولید و صنعت خودرو نیست، افزود : امروز سهم مهمی از مشکلات صنعت خودرو مربوط به تامین سرمایه است هر چند مشکلات بزرگ تری در این حوزه وجود  دارد که تا آنها حل نشود همچنان مشکلات وجود خواهد داشت اما قطعا سهم مهم نقدینگی را در حوزه تولید نمی توان منکر شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح بازنگری در تعرفه واردات خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : امروز تعرفه ضمن اینکه منشاء درآمد دولت است و برای جلوگیری از کسری بودجه یا تامین منابع در بودجه سالیانه موثر است  از سویی عامل کنترل واردات بوده و در راستای حمایت از تولید و اشتغال در کشور است .

نماینده لاهیجان در خانه ملت تاکید کرد : البته میزان تعرفه و سود گمرکی بسته به رویکرد دولت در این جریان دارد چرا که همواره  میزان تعرفه رویکرد و سیاست دولت را در زمینه واردات تعیین می کند.

ندیمی افزود : در وضعیت کنونی صرف نمی توان با افزایش تعرفه از تولید داخل حمایت نمود  بلکه ضرورت دارد تا خودروسازان نسبت به افزایش کیفیت در تولید ، کاهش قیمت و خدمات پس از فروش مناسب تلاش بیشتری نمایند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: