جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 آبان 1394     
اقدام معاونت مطبوعات وزارت ارشاد

مهمترين ايرادي كه به دوره هاي پيشين نمايشگاه - كه منجر به قهر بسياري از رسانه ها هم مي شد- مي توان گرفت، رعايت نكردن عدالت در جانمايي يا انتخاب فضاي مناسب و لازم براي سايت ها و خبرگزاري هاي بعضا منتقد دولت ها بود.
 
در نمايشگاه امسال معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد كه حسين انتظامي از روزنامه نگاران قديمي سكاندار آن است، رسانه ها اجازه يافتند تا بدون دخالت مجموعه برگزار كننده نمايشگاه خود مكان غرفه را به صورت آنلاين بر روي سايت نمايشگاه انتخاب كنند.
 
امسال برخی نقاط ضعف جانمایی الکترونیک در سال گذشته نیز رفع شده بود و تمامی رسانه ها خود، جانمایی را انجام دادند؛ اتفاقی که هم عدالت در جانمایی را شامل می شود و هم رسانه ها خودشان نسبت به غرفه انتخابی، همچنین مشاهده همسایه های گروه خود به صورت آنلاین واقف می شوند. به عبارتی جانمایی الکترونیک نمایشگاه مطبوعات که در میان نمایشگاه های کشور، همچنان بی رقیب است، یک گام بلند در جهت کاهش تصدی گری دولت در امور صنفی است.
 
نکته قابل توجه در این جانمايي و رصد عملکرد معاونت مطبوعاتی در خصوص جانمايي توسط خود رسانه ها، ارائه نقشه آنلاین و قابل مشاهده برای تمام مردم است بویژه که وقتی رسانه های منتقد دولت گاه بهترین فضاهای نمایشگاهی را به خود اختصاص می دهند هرگونه شائبه ای در خصوص دخالت ستاد اجرایی و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در این جانمایی منتفی است.
 
جانمایی منتقدان و موافقان دولت در فضاهای مورد انتخاب خود، نبود اعتراض و همچنین رضایت حداکثری رسانه ها، نشانه خوبی است که اقدام ویژه نمایشگاه مطبوعات هم نمره قبولی می گیرد و هم می تواند الگوی مناسبی برای سایر نهادها در خصوص برگزاری نمایشگاه های این چنینی باشد هرچند شاید مشکلاتی هم همچنان وجود داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: